Geplaatst op: 21-05-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Influencers ontdekken Zwolle: dag vol historie, culinaire hotspots en cultuur

Instameet 24 mei: exclusieve kijk op Zwolle door ogen van 12 landelijke titels

Influencers ontdekken Zwolle: dag vol historie, culinaire hotspots en cultuur

Twaalf toonaangevende influencers uit Nederland zullen vrijdag 24 mei de veelzijdigheid van Hanzestad Zwolle verkennen en delen met hun duizenden volgers. Verdeeld in drie themagroepen, zullen de influencers de stad vanuit verschillende perspectieven ontdekken: stad en historie, hotspots en culinair, en kunst en cultuur. Deze unieke ervaring is zorgvuldig voorbereid door een team van experts van Zwolle Marketing, in samenwerking met veel culturele en culinaire partners van de Hanzestad. Door de ogen van instagrammers, travelbloggers en Instagram-fotografen krijgen volgers een exclusieve kijk op wat Zwolle te bieden heeft. 

 

De instagrammers gaan in verschillende groepen de stad ontdekken, passend bij hun voorkeuren en volgers. Zo gaat de groep 'Stad en historie' onder andere naar Panorama Hanze en ANNO Stadsmuseum Zwolle. De tweede groep met thema 'Culinaire hotspots' neemt een kijkje in de Librije en de derde groep, die zich richt op 'Kunst & Cultuur' verkent de wijk Assendorp en gaat met de fietstaxi langs de nieuwe streetart route, Museum de Fundatie en verschillende kunstwerken. Er wordt met alle deelnemers centraal afgesloten op de Grote Markt met een aangeklede borrel.   

 

Megabereik en aftermovie 

Het online en social bereik van de contentmakers en de kanalen van Visit Zwolle gaat vermoedelijk een paar honderdduizend views opleveren. Genodigden zijn bekende namen in deze community, onder meer Eliane Roest van Benerwegvan.nl, Travelrumors, NappyC, Senns_less, Journal of Wonders en Waanzinnige Wereld. Via de kanalen van de 12 influencers worden de beelden gedeeld en ook via de socialkanalen van @hanzestadzwolle en @marketingoost wordt verslag gedaan. 

De aftermovie wordt verspreid daags na de instameet.

Trefwoorden: Influencers

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.