Geplaatst op: 29-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland

Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland

Na een periode van ruim negen jaar vertrekt Dirk Beljaars voor de zomer als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dirk begon zijn loopbaan bij KHN als lid van het Landelijk Bestuur en diende vervolgens de laatste vijf jaar als algemeen directeur. Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Dirk heeft veel voor KHN betekend, eerst in de rol van penningmeester en later als algemeen directeur. Gedurende zijn tijd bij KHN zette Dirk zich onvermoeibaar in voor de groei, innovatie en vooral de gastvrijheid die de horeca zo kenmerkt. Als directeur van een professioneel en toegewijd team van medewerkers heeft hij op vele fronten een significant verschil gemaakt voor de leden van de vereniging en de branche in zijn geheel, zowel landelijk als lokaal. Vooral tijdens de coronaperiode gooide hij alles in de strijd voor de sector die hem zo aan het hart gaat.

Dirk Beljaarts: "Ik kijk met warme herinneringen terug op mijn tijd bij KHN. We hebben als vereniging veel successen geboekt, maar ook veel uitdagingen gekend. Met name tijdens de impactvolle covid-periode. Na negen jaar vind ik het tijd voor een volgende stap, waarover later meer. Ik zal me altijd enorm verbonden blijven voelen met deze prachtige branche. Ik dank het oude en huidige Landelijk Bestuur voor de unieke, fijne en professionele samenwerking gedurende de jaren. En uiteraard mijn team in Woerden, waar intrinsieke motivatie om horecaondernemers te helpen uitgevonden lijkt te zijn. Daar heb ik heel veel bewondering voor. Maar uiteraard wil ik ook alle horecaondernemers, hoteliers en ceo’s bedanken waar ik al die jaren zo’n fijn contact mee heb gehad. Geïnspireerd door hun ondernemerschap, gastvrijheid en ondernemingsgeest, gaven ze altijd het juiste inzicht voor de koers die wij konden varen.

KHN-voorzitter Marijke Vuik spreekt namens de gehele organisatie haar dank uit: "We zijn Dirk enorm dankbaar voor zijn ongekende inzet, toewijding en de passie waarmee hij zich de afgelopen negen jaar heeft ingezet voor onze vereniging en de horecabranche als geheel. Zijn leiderschap tijdens zowel voorspoedige als uitdagende tijden heeft ons sterker gemaakt. We wensen hem veel succes in zijn volgende stap.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, brancheorganisaties

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...