Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed jaar voor Burgers’ Zoo

Goed jaar voor Burgers’ Zoo
Foto: Burgers Zoo

Koninklijke Burgers’ Zoo kijkt tevreden terug op het jaar 2023, waarin in totaal 1.035.997 mensen de toegangspoort passeerden en het park met een 8,8 werd gewaardeerd.

In 2023 mocht het Safari Meeting Centre, het congrescentrum midden in Burgers’ Zoo, 48.000 zakelijke gasten verwelkomen, voor wie in totaal 80 sprekers op het podium hebben gestaan. Via de social media van het Arnhemse dierenpark zijn in 2023 in totaal 19 miljoen mensen bereikt. De musical De Ocean trok 56.000 bezoekers. 

Natuurbehoud ondersteund

Burgers’ Zoo ondersteunde in 2023 natuurbehoudsprojecten over de hele wereld, waaronder al 34 jaar een natuurgebied in Belize van ruim 400 vierkante kilometer. In de horeca werden meer dan 500.000 koppen koffie geschonken en werd 700 kilo rijst in pokébowls en andere Aziatische gerechten verwerkt.

Veel vrijwilligers

Bij Burgers’ Zoo werken 281 medewerkers die in het jaar 2023 gezamenlijk 358.446 uur hebben gewerkt, wat neerkomt op een gemiddelde van 6.893 uur per week. De Arnhems dierentuin heeft daarnaast een team van 240 enthousiaste dierentuingidsen: vrijwilligers die een gedegen interne opleiding van het Arnhemse dierenpark hebben afgerond. Daarnaast hebben meer dan 190 mensen zich aangemeld om ook de gidsencursus te mogen volgen. In 2023 zijn in totaal 1.294 educatieve rondleidingen verzorgd, 55 inzetten van ‘experts in de klas’ gerealiseerd en 9.320 uren educatieve informatiestands in het park bemand.

Veel stroom opgewekt

Met 2.240 zonnepanelen wekt het zonnepark van Burgers’ Zoo in totaal 700.000 kilowattuur per jaar op, vergelijkbaar met het jaarverbruik van circa 280 vierpersoonshuishoudens.

Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...