Geplaatst op: 15-11-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in London.

 

Leiden, European City of Science

Leiden&Partners diende – mede namens alle partners van Leiden, European City of Science – het jaar in de volle breedte in bij de twaalfkoppige jury van de City Nation Place in de categorie ‘Place Brand of the Year’. De categorie staat voor bestemmingen die succesvol en met een betrokken, effectieve en strategische aanpak een plaats weten te positioneren. "De jury was onder de indruk van de inzending van Leiden”, aldus Clare Dewhirst, founder en directeur van City Nation Place.  "De stad laat met dit jaar niet alleen het grote draagvlak tussen partners zien, maar is ook in staat geweest om een duidelijk raamwerk te creëren voor korte – en langetermijn doelstellingen om Leiden te positioneren als een stad van wetenschap. Het is de integrale strategie, inclusief het effect van het jaar op de omgeving, bewoners, zakelijke markt en bezoekers, dat Leiden de winnaar maakt”.


Prachtige erkenning

"De prijs een mooie bevestiging van waar we met elkaar voor gewerkt hebben”, geeft Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners aan. En dit is nog maar het begin. Het heeft de basis gelegd van waar we met elkaar op willen voortborduren. Samen met de partners in de stad zijn we de ‘erfenis’ van dit jaar aan het verzilveren met initiatieven als de Life Sciences and Health (LSH) week, Days of Art & Science, Vraag ’t Leiden en Kennis door de Wijken. Ik ben echt ongelofelijk trots op de stad en alle kennispartners die het hebben aangedurfd deze reis met ons te ondernemen”, aldus een Bulthuis.


De prijs is in London in ontvangst genomen door Mincke Pijpers en Corine van der Ceelen (Leiden&Partners) ) en Lucien Geelhoed (intendant Leiden2022). Leiden won onder meer van bestemmingen als Brussel en Zwitserland.

Link: https://www.citynationplace.com
Trefwoorden: Award, Leiden, erkenning

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

29/11/23
Amsterdam start campagnes om imago van de stad bij te stellen
De gemeente Amsterdam wil met een nieuwe campagne samen met amsterdam&partners het imago van de stad veranderen. De campagne moet een meer realistisch beeld van de stad geven.
27/11/23
Exclusief voor leden
Van Gogh zonnebloemen in NP Van Gogh
In de zomer van 2024 krijgt Brabant een kunstwerk van planten en bloemen in de vorm van de ‘Vaas met zonnebloemen’ van Vincent van Gogh. Dit project, dat wordt uitgevoerd bij de Menmoerhoeve in Etten-Leur, wordt mogelijk gemaakt door Natuurhuisje die zich als partner aansluit bij Van Gogh Nationaal Park (NP).
22/11/23
Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.
20/11/23
Noordwijk Marketing organiseert leefstijlworkshops voor inwoners
Als DMO zeggen dat je er ook bent voor de bewoners is een eerste stap. Echt iets doen voor de eigen bevolking is stap twee en die nemen ze nu in Noordwijk. Daar kunnen inwoners gratis deelnemen aan zeven verschillende workshops voor een gezonde leefstijl.
17/11/23
Zo ondertitel je zelf je YouTube video's
In de wereld van online video content is en blijft YouTube de onbetwistbare leider. Dagelijks worden miljoenen video's geüpload, en als content creator is het natuurlijk van cruciaal belang dat deze video's hun weg vinden naar een zo breed mogelijk publiek.
16/11/23
Dagjournaal dag 2 Recreatie Vakbeurs 2023
Wat zijn de items in het Dagjournaal van dag twee van de Recreatie Vakbeurs op woensdag 25 november? Dat gaat van duurzame certificering Duurzaam Gastvrij tot en met een miljoeneninvestering in de samenwerking rondom boekingssite PiNCAMP.
15/11/23
Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar
Op 9 november is de Award 'Place Brand of the Year" uitgereikt aan de stad Leiden.
09/11/23
Veel meer bezoekers voor VVV's Noordwijk en Noordwijkerhout
Bezoekers in Noordwijk en Noordwijkerhout komen voor informatie en inspiratie graag naar de VVV’s in beide plaatsen. Dat blijkt uit de stijgende bezoekersaantallen aan de VVV’s in 2023. Beide vestigingen hebben tot nu toe dit jaar bijna 35.000 bezoekers getrokken.

||| Agenda |||

24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...