Geplaatst op: 15-11-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar

Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in London.

 

Leiden, European City of Science

Leiden&Partners diende – mede namens alle partners van Leiden, European City of Science – het jaar in de volle breedte in bij de twaalfkoppige jury van de City Nation Place in de categorie ‘Place Brand of the Year’. De categorie staat voor bestemmingen die succesvol en met een betrokken, effectieve en strategische aanpak een plaats weten te positioneren. "De jury was onder de indruk van de inzending van Leiden”, aldus Clare Dewhirst, founder en directeur van City Nation Place.  "De stad laat met dit jaar niet alleen het grote draagvlak tussen partners zien, maar is ook in staat geweest om een duidelijk raamwerk te creëren voor korte – en langetermijn doelstellingen om Leiden te positioneren als een stad van wetenschap. Het is de integrale strategie, inclusief het effect van het jaar op de omgeving, bewoners, zakelijke markt en bezoekers, dat Leiden de winnaar maakt”.


Prachtige erkenning

"De prijs een mooie bevestiging van waar we met elkaar voor gewerkt hebben”, geeft Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners aan. En dit is nog maar het begin. Het heeft de basis gelegd van waar we met elkaar op willen voortborduren. Samen met de partners in de stad zijn we de ‘erfenis’ van dit jaar aan het verzilveren met initiatieven als de Life Sciences and Health (LSH) week, Days of Art & Science, Vraag ’t Leiden en Kennis door de Wijken. Ik ben echt ongelofelijk trots op de stad en alle kennispartners die het hebben aangedurfd deze reis met ons te ondernemen”, aldus een Bulthuis.


De prijs is in London in ontvangst genomen door Mincke Pijpers en Corine van der Ceelen (Leiden&Partners) ) en Lucien Geelhoed (intendant Leiden2022). Leiden won onder meer van bestemmingen als Brussel en Zwitserland.

Link: https://www.citynationplace.com
Trefwoorden: Award, Leiden, erkenning

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
02/10/24
ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025
De Tabbert Cazadora en de camper VAN-Jorn zijn in de prijzen gevallen voor het jaar 2025 door de ANWB en de Nederlandse Kampeerauto Club.
27/09/24
Exclusief voor leden
Frank Spooren kondigt vertrek aan bij VVV Texel
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.
23/09/24
Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn
Een opvallend oranje VW-busje reed door het duitse Nordhorn om de speciale Overijsselkranten uit te delen ter promotie van Overijssel in 'das andere Holland.
16/09/24
Exclusief voor leden
VakantieVeilingen van Talpa naar House of Tickets
Megaster Robbie Williams wordt Feel-Good-Ambassadeur van het nieuwe cruiseschip Mein Schiff Relax. TUI Cruises gaat een meerjarig partnerschap aan met de bekende artiest voor Mein Schiff.
09/09/24
Exclusief voor leden
TUI opent winkel in Rijssen
Rijssen heeft het lang zonder een lokaal reisbureau moeten doen. Maar dat is met de komst van de TUI shop Rijssen verleden tijd.
04/09/24
DierenPark Amersfoort nieuwste lid van Club van Elf
De Club van Elf versterkt elkaar op het gebied van verschillende sociale culturele thema's en werken samen om gezamenlijke doelen te bereiken.
28/08/24
Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.