Geplaatst op: 30-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit

NS kiest Insiders en Roularta Media Nederland voor contentstrategie NS Dagje Uit
Afbeelding van Eveline de Bruin via Pixabay

Goed nieuws voor binnenlandse bestemmingen. Het in onze sector bekende destinatiemarketingbureau Insiders heeft een grote opdracht voor NS Dagje Uit in de wacht gesleept. Daarmee komen veel bestemmingen direct onder de aandacht van treinreizigers. Vooral de datagedreven aanpak kon de NS bekoren.

Insiders gaat vanaf volgend jaar samen met Roularta Media Nederland de content verzorgen voor de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt

Duurzaam Nederland ontdekken

Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.

Grootste inspiratiebron voor treinreizen in Nederland

De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken. Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:

  • de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
  • het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
  • e-mail, er wordt maandelijks een nieuwsbrief uitgestuurd met (reis)informatie- en inspiratie van NS;
  • meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
  • informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations

Content gedreven door data en innovatie

De omni-channel contentstrategie voor NS Dagje Uit zal voortdurend worden verbeterd op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. Partijen streven ernaar niet alleen te inspireren, maar ook te innoveren op het gebied van contentmarketing. In de komende jaren zullen verschillende pilots worden geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector. "Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten," zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. "We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”

Reiscontentmakers

Insiders Online is het toonaangevende online bureau voor destinatiemarketing in Nederland en Vlaanderen. Roularta Media Nederland is de grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland met titels als Columbus Travel en In Eigen Land. "De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,” aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland. "We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan." 

Trefwoorden: dagrecreatie, marketing, duurzaam toerisme, binnenlands toerisme, bestemmingen

CELTH
 





||| Nieuws |||

04/03/24
Exclusief voor leden
NS heeft problemen op de lijnen naar Schiphol
NS kampt met problemen op de aanvoerlijnen naar Schiphol. Op het HSL-traject moet langzamer gereden worden. Het spoorbedrijf moet ook langer wachten op nieuwe treinen. De verbinding tussen het Oosten van het land en Schiphol ligt er ook veel te lang uit.
01/03/24
Exclusief voor leden
Europees Parlement stemt in met regels voor platforms
Europa gaat het toezicht op verhuurplatforms zoals Airbnb, Booking, Expedia en TripAdvisor harmoniseren. Er komt één wettelijk kader waar deze zogenaamde korte termijn verhuurdiensten (STR's) zich aan moeten houden. De regels zijn erop gericht dat lokale autoriteiten passend beleid kunnen ontwikkelen. Het Europese Parlement heeft met overweldigende meerderheid ingestemd met de nieuwe regels.
29/02/24
Exclusief voor leden
Schiphol opent nieuwe locatie voor taxidiensten (en later bussen)
Reizigers die van of naar luchthaven Schiphol reizen via een taxi-app zoals Uber of Bolt, kunnen zich vanaf nu laten ophalen op een nieuwe locatie dichtbij de terminal, aan de Koepelstraat.
29/02/24
Exclusief voor leden
Biedt LEV de oplossingen in het nieuwe reizen?
Lichte Elektrische Voertuigen (LEVs) maken tegenwoordig een steeds groter deel uit van het straatbeeld. Denk aan e-scooters, e-steps, e-bikes en micro-auto's. Deze voertuigen bieden kansen voor de verduurzaming van mobiliteit: ze zijn nagenoeg emissievrij en vragen minder (parkeer)ruimte. 18 partners gaan alle voordelen opzoeken in het LEVERAGE project.
28/02/24
Exclusief voor leden
Consumentenbond gaat reisbedrijven dagvaarden
Tweederde van de reisaanbiedingen klopt niet. Tijdens het boeken verandert de prijs, er komen nog verplichte kosten bij of er ontbreekt essentiële informatie. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek die reisbedrijven gaat nu dagvaarden. Ook de ACM zit er bovenop.
27/02/24
Exclusief voor leden
Verkoop fietsen voor 80% e-bike
De e-bike verandert de fietsmarkt radicaal. De fietsverkopers ronden voor het eerst de kaap van 80% ...
27/02/24
Exclusief voor leden
Ongekende marktpotentie 9 op de 10 Nederlanders gaat met vakantie
Ongekende marktpotentie 9 op de 10 Nederlanders gaat met vakantie
22/02/24
Exclusief voor leden
Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos
Social platform Amigos heeft voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken. De populaire Amigos app, met ruim 800.000 gebruikers, maakt een grote stap voorwaarts en richt zich op wereldwijde groei.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...