Geplaatst op: 30-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Waterrecreatie Nederland peilt duurzame waterrecreatie

Waterrecreatie Nederland peilt duurzame waterrecreatie
Onder meer wordt beleefbaarheid van het water gemeten.

Duurzame waterrecreatie wordt een steeds relevanter thema. Daarom zet Waterrecreatie Nederland een enquête uit om te peilen hoe duurzaam de waterrecreant en watersporter zijn.

De organisatie zet deze peiling ook uit om te zien waar de kennisbehoefte ligt als het gaat om verduurzamen. Thema’s die aan bod komen zijn: duurzaam zeemanschap, verkleinen van de voetafdruk en beleefbaarheid van het water. De enquête is bedoeld voor de watersporter en -recreant op, in en aan het water en kan ingevuld worden tot 17 november 2023.


De resultaten worden in 2024 gepubliceerd op de website Duurzame Waterrecreatie. Naast deze enquête onder watersporters en -recreanten zullen ook enquêtes worden gehouden onder watersportverenigingen, ondernemers, beleidsmakers en beheerders. Op die manier krijgt Waterrecreatie Nederland breder inzicht over de huidige situatie en de informatiebehoefte bij de verschillende doelgroepen. Op basis van de resultaten kan kennis gerichter worden gedeeld en acties worden uitgezet om verduurzaming in de waterrecreatiesector te versterken.


Trefwoorden: water, duurzaamheid, varen, recreatie

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

27/11/23
Antwerpse erfgoedprijs naar Koninklijke Kempen
Dit jaar wint het project ‘Koninklijke Kempen’ van de Onroerend Erfgoeddienst Stuifzand de Erfgoedprijs van 10.000 euro. Het project maakt het publiek warm voor het Koninklijke domein in de Kempen.
24/11/23
Exclusief voor leden
Internationaal sterke groei van reismarkt
Expedia ziet bij reizigers wereldwijd een sterke reisbehoefte bij de consument. Op het noordelijk halfrond wordt volop gezicht naar vakanties in de lente en de zomer van 2024. Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) lieten opnieuw de sterkste groei in zoekvolume zien.
24/11/23
Toerisme Vlaanderen en VisitScotland hernieuwen samenwerking
Toerisme Vlaanderen en VisitScotland, de toerismeorganisaties van Vlaanderen en Schotland, hebben een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Beide organisaties engageren zich om hun respectievelijke toeristische bestemmingen op een verantwoorde manier verder te ontwikkelen.
22/11/23
Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.
22/11/23
Maastricht spreiding bezoekers door winterprogramma
Aan het einde van november verandert het authentieke decor van Maastricht in een winterparadijs met...
17/11/23
Exclusief voor leden
Trend feestdagen anders vieren en daarom gaan we met vakantie
Feestdagen met familie vieren? Welnee, we gaan met vakantie. Dat is een van de uitkomsten van onderzoek hoe de Nederlanders omgaan met de tradities rondom de feestdagen. Vrije tijd staat hoog op de verlanglijst.
16/11/23
Dagjournaal dag 2 Recreatie Vakbeurs 2023
Wat zijn de items in het Dagjournaal van dag twee van de Recreatie Vakbeurs op woensdag 25 november? Dat gaat van duurzame certificering Duurzaam Gastvrij tot en met een miljoeneninvestering in de samenwerking rondom boekingssite PiNCAMP.
15/11/23
Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar
Op 9 november is de Award 'Place Brand of the Year" uitgereikt aan de stad Leiden.

||| Agenda |||

29/11/23
29/11/23 t/m 29-11-23: Industry Fair NHL Stenden
Op woensdag 29 november organiseren de opleidingen Hotel Management, Leisure & Events Manag...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...