Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Het Dickens Festijn Deventer heeft de Gouden Giraffe Publieksprijs voor het meest creatieve concept gewonnen. Brabant Drive Thru van Visit Brabant won de Gouden Giraffe in de categorie Relatie- en Community Events. 

De Gouden Giraffes worden elk jaar uitgereikt door EventBranche.nl. Bij de Gouden Giraffes spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? 

Dickens Festijn Deventer

Het gratis toegankelijke Dickens Festijn is een stadsevenement dat al 30 jaar plaats vindt in de historische binnenstad van Deventer. Het festijn brengt zo'n 125.000 bezoekers op de been. Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2022 vond de dertigste editie plaats. Het festival is gebaseerd op de verhalen van de Engelse schrijver Charles Dickens. Bezoekers lopen als het ware door een literaire wereld. Het festival is uitgegroeid tot een van de meest prominente kerstevenementen van Nederland, met ook internationaal bezoek. Door de hoge kwaliteit en theatrale verbeelding onderscheidt het Dickens Festijn zich nadrukkelijk van andere kerstevenementen. In 2023 staat editie 31 van het Dickens Festijn voor 16 en 17 december 2023 gepland.

Brabant Drive Thru

VisitBrabant nodigde meer dan 100 internationale touroperators en reisprofessionals, pers en Influencers uit voor een tweedaagse autorally door Brabant met de titel ‘Brabant Drive Thru’. De deelnemers kregen de kans om in hun eigen auto langs een uitgestippelde route, in rally-stijl door Brabant te toeren met verrassende belevingen, spannende pitstops en ontmoetingen met locals. De gehele ontvangst, de routes en alle informatie was geheel gestyled als rally, met startboog, startvlaggen, nummers, routeboek etc. Het doel van Brabant Drive Thru was dat Brabant werd opgenomen in hun reisprogramma’s. Dat lukte: na de Drive Thru zijn er meer dan 30 nieuwe meerdaagse reisprogramma’s ontwikkeld en gepubliceerd door touroperators die deelnamen aan het event.

Jury

De beoordeling van de inzendingen ligt in handen van eventmarketeers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld. Per categorie worden vervolgens de genomineerden geselecteerd.  Alle inzendingen krijgen daags na de Gouden Giraffe Event Awards een eigen rapport, zodat voor elke inzending precies de scores met bijbehorende motivaties terug te lezen is.?

In totaal waren er tien categorieën bij de Gouden Giraffe. Click hier voor een overzicht van alle prijswinnaars.

Link: https://www.gouden-giraffe.nl
Trefwoorden: dmo's; marketing, campagnes, noord-brabant, evenementen, Overijssel, awards, prijzen, reclame

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
26/05/25
Nieuwe route in Nationaal Park De Alde Feanen verbindt natuur, gezondheid en toerisme
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.
13/05/25
De vernieuwde LF Basiskaart is er - onmisbare kaartenset voor fietsvakanties
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.