Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie. EuroParcs kiest voor het eerst voor een grote campagne op TV naast de offline en online activiteiten, om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken die een verblijf op een vakantiepark overwegen. ‘De naamsbekendheid van EuroParcs is de laatste jaren, mede door het hoofdpartnerschap van Feyenoord, enorm gegroeid,’ zegt Manager Marketing Marco Budding, ‘met de campagne willen we deze ontwikkeling een extra boost geven, zodat we onze top-of-mind positie vergroten bij mensen die een vakantie willen boeken.’

 

Breder publiek

Het creatieve team achter de nieuwe commercial bestaat uit het duo Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden. Zij kregen de opdracht om met de commercial niet alleen de naamsbekendheid verder te vergroten, maar bovendien de diversiteit aan aangeboden accommodaties naar voren te laten komen. ‘Met de commercial willen we een breder publiek bereiken, maar ook de grote variatie van het productaanbod van EuroParcs naar voren laten komen, van Tiny Houses tot luxe villa’s,’ verklaart Serge van Wijngaarden.

 

Voorkeur

Tot nu toe was EuroParcs nog slechts beperkt te zien op televisie. Marco Budding: ‘De reden dat wij voor een grotere aanwezigheid op televisie kiezen is dat we met dit medium naast alles wat wij offline doen als abri’s, printadvertenties en online marketing, net weer andere doelgroepen bereiken. Het zal bovendien onze naamsbekendheid verder verstevigen bij de doelgroepen die ons al kennen. Bij het boeken van een vakantie zal de naamsbekendheid van de aanbieder de doorslag geven. Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur is mijn overtuiging.’ 

Naast een hogere naamsbekendheid is meer bezoekers trekken naar de website www.europarcs.nl ook een belangrijke doelstelling van de nieuwe campagne. Budding: ‘Het uiteindelijke doel is uiteraard om de omzet van geboekte vakantieverblijven verder te laten groeien. We zien dat gasten steeds vaker rechtstreeks boeken bij ons via de website en ons callcenter. Wij hopen door de campagne nog meer gasten op onze parken te mogen verwelkomen.’ 

 

Concept

Robbert Dirksen legt het concept van de commercial uit: ‘Een voetbal valt onverwachts in de tuin van een wat oudere gast op een EuroParcs-vakantiepark. De man gaat met de bal op zoek naar de eigenaar van de bal en komt op zijn zoektocht langs verschillende typen vakantiewoningen met gasten, totdat hij het meisje vindt van wie de bal is. Door de bal geven we meteen een kleine knipoog naar de link tussen EuroParcs en voetbal, zonder dat dit er dik bovenop ligt.’

De muziek bij de commercial is speciaal hiervoor gecomponeerd evenals de Engelse tekst die een vakantiegevoel oproept. 

 

Buitenland

De commercial zal, in versies van 40 en 20 seconden, voor het eerst te zien zijn tijdens het WK en veelvuldig in het nieuwe jaar op verschillende TV-kanalen. Ook in het buitenland waar EuroParcs actief is, zal de campagne worden ingezet. Behalve in de commercial en ondersteunende tag-ons zal de slogan ‘Je hebt 't gevonden’ ook te zien zijn in offline en online uitingen van EuroParcs en toegepast worden door EuroParcs Verkoop, de afdeling die vakantiewoningen verkoopt.

Trefwoorden: TV commercial, Vakantiepark, televisiecampagne

CELTH
 






||| Nieuws |||

12/07/24
Hellendoorn vernieuwt langste rapid river van Nederland
De langste ‘rapid river’ van Nederland (480 meter) is niet alleen één van de populairste attracties van Avonturenpark Hellendoorn kreeg een opknapbeurt.
12/07/24
Exclusief voor leden
7 ton voor extra brandveiligheid in Gelderse natuur
Provincie Gelderland stelt €700.000 extra beschikbaar om de aanpak van natuurbrandveiligheid sneller te verbeteren. Dat ia ook nodig om risicovolle locatie zoals vakantieparken te beschermen.
12/07/24
Spoorpark in Amsterdam officieel geopend
De Amsterdammers krijgen er een nieuw buurtpark bij in stadsdeel West. Het park ligt naast het spoor van metro 51, en heeft daarom de toepasselijke naam Spoorpark. Meer recreatiegroen was nodig door nieuwe woningbouw.
11/07/24
Travel Challenge scoort hoog in samenspel studenten en reisbedrijven
De recente Travel Challenge van Reiswerk scoort gemiddeld een 8,7 bij deelnemende bedrijven, studenten en onderwijsinstellingen. Reiswerk dat het door die hoge score meteen gemotiveerd is om de Travel Challenge voor 2025 op te zetten.
11/07/24
Efteling Danse Macabre opent op 31 oktober
De Efteling heeft de naam van de nieuwe grote attractie bekend gemaakt. Het wordt: Danse Macabre. Deze attractie vervangt het oude spookslot en open op 31 oktober. Deze spectaculaire attractie is een combinatie van een zogenaamde thrill ride en immersieve showtechniek, die nog nergens ter wereld bestaat.
11/07/24
Exclusief voor leden
Robert Simons “Horeca is hét visitekaartje van Rotterdam
Met de vaststelling van de nieuwe horecagebiedsplannen zet Rotterdam een stap richting een nog bruisendere stad. Op 2 juli jl. heeft het college van B&W de nieuwe horecagebiedsplannen voor Centrum, Delfshaven, Feijenoord, Kralingen-Crooswijk, Noord en de Centraal Aangestuurde Gebieden vastgesteld.
11/07/24
HISWA-RECRON start petitie tegen BTW-verhoging
HISWA-RECON is een petitie gestart om het nieuwe kabinet te bewegen de aanstaande btw-verhoging op de verblijfsrecreatie terug te draaien. Die petitie is inmiddels al 1.200 keer ondertekend. Er staat voor ondernemers in de verblijfsrecreatie heel wat op het spel. Uit onderzoek blijkt dat een als gevolg van de btw-verhoging verwachtte prijsstijging kan leiden tot een 10% lagere bezetting.
11/07/24
Exclusief voor leden
FNV ziet werkdruk te hoog worden op Schiphol
Na een jaar van relatieve rust over de drukte op Schiphol trekt vakbond FNV aan de bel voor de zomervakantie. Werknemers van Schiphol maken zich ernstige zorgen over de werkdruk, het ziekteverzuim en de veiligheidsrisico’s voor werknemers op Schiphol tijdens de aankomende zomerdrukte.

||| Agenda |||

23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...