Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie. EuroParcs kiest voor het eerst voor een grote campagne op TV naast de offline en online activiteiten, om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken die een verblijf op een vakantiepark overwegen. ‘De naamsbekendheid van EuroParcs is de laatste jaren, mede door het hoofdpartnerschap van Feyenoord, enorm gegroeid,’ zegt Manager Marketing Marco Budding, ‘met de campagne willen we deze ontwikkeling een extra boost geven, zodat we onze top-of-mind positie vergroten bij mensen die een vakantie willen boeken.’

 

Breder publiek

Het creatieve team achter de nieuwe commercial bestaat uit het duo Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden. Zij kregen de opdracht om met de commercial niet alleen de naamsbekendheid verder te vergroten, maar bovendien de diversiteit aan aangeboden accommodaties naar voren te laten komen. ‘Met de commercial willen we een breder publiek bereiken, maar ook de grote variatie van het productaanbod van EuroParcs naar voren laten komen, van Tiny Houses tot luxe villa’s,’ verklaart Serge van Wijngaarden.

 

Voorkeur

Tot nu toe was EuroParcs nog slechts beperkt te zien op televisie. Marco Budding: ‘De reden dat wij voor een grotere aanwezigheid op televisie kiezen is dat we met dit medium naast alles wat wij offline doen als abri’s, printadvertenties en online marketing, net weer andere doelgroepen bereiken. Het zal bovendien onze naamsbekendheid verder verstevigen bij de doelgroepen die ons al kennen. Bij het boeken van een vakantie zal de naamsbekendheid van de aanbieder de doorslag geven. Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur is mijn overtuiging.’ 

Naast een hogere naamsbekendheid is meer bezoekers trekken naar de website www.europarcs.nl ook een belangrijke doelstelling van de nieuwe campagne. Budding: ‘Het uiteindelijke doel is uiteraard om de omzet van geboekte vakantieverblijven verder te laten groeien. We zien dat gasten steeds vaker rechtstreeks boeken bij ons via de website en ons callcenter. Wij hopen door de campagne nog meer gasten op onze parken te mogen verwelkomen.’ 

 

Concept

Robbert Dirksen legt het concept van de commercial uit: ‘Een voetbal valt onverwachts in de tuin van een wat oudere gast op een EuroParcs-vakantiepark. De man gaat met de bal op zoek naar de eigenaar van de bal en komt op zijn zoektocht langs verschillende typen vakantiewoningen met gasten, totdat hij het meisje vindt van wie de bal is. Door de bal geven we meteen een kleine knipoog naar de link tussen EuroParcs en voetbal, zonder dat dit er dik bovenop ligt.’

De muziek bij de commercial is speciaal hiervoor gecomponeerd evenals de Engelse tekst die een vakantiegevoel oproept. 

 

Buitenland

De commercial zal, in versies van 40 en 20 seconden, voor het eerst te zien zijn tijdens het WK en veelvuldig in het nieuwe jaar op verschillende TV-kanalen. Ook in het buitenland waar EuroParcs actief is, zal de campagne worden ingezet. Behalve in de commercial en ondersteunende tag-ons zal de slogan ‘Je hebt 't gevonden’ ook te zien zijn in offline en online uitingen van EuroParcs en toegepast worden door EuroParcs Verkoop, de afdeling die vakantiewoningen verkoopt.

Trefwoorden: TV commercial, Vakantiepark, televisiecampagne

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
12/07/22
Het roer om!?
Het roer om!?
12/07/22 · Duurzaam toerisme · Guido Aerts | Lees meer
Minstens sinds de start van de pandemie maar zeker sinds het ingaan van de versoepelingen is de zoge...
28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/11/22
Holidayguru.nl wint award voor Beste Website van het Jaar 2022 in categorie Reizen
Dit jaar is de award voor Beste Website van het Jaar 2022 in de categorie Reizen gewonnen door Holidayguru.
25/11/22
Exclusief voor leden
Groningen bestelt waterstoftreinen
Gedeputeerde Fleur Gräper-van Koolwijk van de provincie Groningen en Arriva-directeur Anne Hettinga ondertekenden donderdag 24 november de overeenkomst voor de aanschaf van vier nieuwe waterstoftreinen.
24/11/22
Allereerste winteropening Walibi
Voor het eerst in zijn geschiedenis is er een winteropening van attractiepark Walibi. Deze kerstvakantie vindt Bright Nights; Rides & Lights, hét nieuwe winterevenement van Walibi Holland plaats.
24/11/22
Hoe is het beursconcept EventSummit opgebouwd?
Vijftien jaar geleden werd EventSummit bedacht. De twee bedenkers over het concept, de roerige jaren, bijna failliet maar nu is het een strakke beurs.
23/11/22
Exclusief voor leden
Bijna twee derde Nederlanders vindt uit eten gaan nu te duur
De inflatie en stijgende gas- en energieprijzen worden een steeds groter risico voor de horeca. Bijna twee derde van de Nederlanders vindt uit eten gaan intussen te duur.
23/11/22
EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne
‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie.
23/11/22
Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie
Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward.
23/11/22
Exclusief voor leden
Waterrecreatie Nederland presenteert ‘Atlas Waterrecreatie en Watersport’
Kennisorganisatie Waterrecreatie Nederland heeft de ‘Atlas Waterrecreatie en Watersport’ ontwikkeld.