Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward. De drie Friese bedrijven bundelen hun krachten om een nieuw biertje op de markt te brengen, de Opfrieser. Een verrassende en eigenzinnige combinatie van bier en beerenburg die perfect is voor het najaar. De Opfrieser maakt onderdeel uit van de nieuwe najaarscampagne van Visit Friesland, Opfriesen, en is vanaf 17 november verkrijgbaar bij onder andere Friese horecazaken, hotels, slijterijen, supermarkten en delicatessezaken.

Een eigenzinnig en toegankelijk biertje

 

De geschiedenis van het Dokkumer bier begint al in de vroege middeleeuwen met op het hoogtepunt negentien brouwerijen. Kâld Kletske zet deze traditie voort als hét Friese bier. Fedde Sonnema ging in 1860 op jacht naar kruiden in weilanden, langs paden en de oevers van de Friese meren. Hij probeerde diverse soorten uit en kwam daarmee tot de perfecte drank: Sonnema Berenburg. Deze twee mooie Friese merken komen nu samen in één drankje: Bierenburg. Gewoan spesjaal bier, mar dan oars. De smaken van Kâld Kletske en Sonnema zijn geblend in een kruidige, maar doordrinkbare Bierenburg met tonen van citrus en met heerlijk warm gevoel in de afdronk. Dit zorgt voor een eigenzinnig en toegankelijk biertje, gebrouwen met biologisch geteelde brouwgerst. En natuurlijk smaakt je Opfrieser het lekkerst in Fryslân.

 

Najaarscampagne

De Opfrieser wordt ingezet als versterking voor de nieuwe Opfriesen najaarscampagne van Visit Friesland. Met de campagne laten we zien dat Friesland niet alleen mooi is in de zomer, maar ook in de herfst- en winterperiode. Want in Friesland weten ze als geen ander hoe je moet Opfriesen: opladen en frisse energie opdoen in de koude maanden zoals dat alleen in Friesland kan. Voor iedereen die toe is aan een opfrisser in de donkere maanden is Friesland dé bestemming deze winter. Schreeuw tegen de wind, dans in de regen en geniet van de natuur. En na zo’n actieve dag, opwarmen met een Opfrieser in je hand.

 

De Opfrieser is vanaf 17 november te verkrijgen op diverse locaties in Friesland. Voor meer informatie over de Opfrieser en over de campagne, bezoek de websites.

Link: https://bierenburg.nl,https://www.friesland.nl/nl/uitgelicht/opfriesen
Trefwoorden: Smaaksensatie, campagne, nieuw product

||| Blogs |||

25/01/23
Natuurlijk ben ik voor een integrale aanpak, maar hoe bereik ik die nu?
Een vraag die ik regelmatig van beleidsambtenaren krijg, is: die integraliteit, hoe bereik ik die nu? Laat ik eerlijk zijn: dat gaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Toch zijn er gemeenten en provincies die hierin al aardig op weg zijn, en die zijn óók ooit ergens begonnen.
01/12/22
Drie “misverstanden” op weg naar klimaatneutraal toerisme
Dat de toeristische sector voor een enorme verduurzamingsopgave staat moge inmiddels duidelijk zijn ...
12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
12/07/22
Het roer om!?
Het roer om!?
12/07/22 · Duurzaam toerisme · Guido Aerts | Lees meer
Minstens sinds de start van de pandemie maar zeker sinds het ingaan van de versoepelingen is de zoge...
28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/01/23
Nederland boekt zomervakantie weer vanouds op tijd
Het vroegboekgedrag van Nederlandse vakantiegangers is weer ­­­terug op het niveau van voor coron...
27/01/23
La Vuelta Holanda op alle fronten succesvol
De Spaanse wielerronde La Vuelta ging op 19 augustus 2022 van start in Nederland. De provincies Utre...
26/01/23
Steeds meer mensen gaan er samen tussenuit
Sinds afgelopen zomer ziet Groepen.nl een sterke toename in de vraag naar het verblijf in groepsaccommodaties. Deze trend naar gezamenlijk verblijf zet ook dit jaar (2023) sterk door.
26/01/23
Kampeerauto van het jaar 2023 bekend!
Nederlandse camperaars hebben als Kampeerauto’s van het jaar 2023 gekozen voor de Tonke EQV, de Affinity Duo, de Knaus Tourer Van 500 MQ en de Frankia Neo-i. Dat zijn respectievelijk een camperbusje, een buscamper, een half integraal en een integraalcamper.
26/01/23
Suncamp introduceert: campingadvies van de CampingGuru
Wil jij alles weten over jouw favoriete camping? Stel je campingvraag dan aan de persoon die echt op de camping is geweest. Vanaf nu is dat mogelijk. Suncamp introduceert de CampingGuru.
26/01/23
Exclusief voor leden
8 gemeenten Achterhoek aan de slag met vitaal maken vakantieparken
8 gemeenten in de regio Achterhoek bieden met een financiële bijdrage van de provincie Gelderland een programma aan om de vitaliteit van vakantieparken te verbeteren. Een regionaal programmateam met experts is actief om ondernemers te stimuleren en vakantieparken klaar te maken voor de toekomst. Dat is nodig want er wordt groei verwacht.
25/01/23
Exclusief voor leden
Toerist ontdekt Vermeers Delft op 12 locaties
Toeristen die van schilderkunst houden komen zeker af op de tentoonstellingen over Vermeer in 2023. Het Rijksmuseum in Amsterdam trekt de meeste aandacht met de grote overzichtstentoonstelling maar in Delft kun je de historie van Vermeer ervaren. Een stadsbrede programmering plus de historische plaatsen hebben grote aantrekkingskracht.
25/01/23
VVEM presenteert documentaire 'pandemie in evenementenland'
In opdracht van de Vereniging Van Evenementenmakers (VVEM) is de documentaire ‘Pandemie in het evenementenland’ geproduceerd. Aan de hand van interviews en sfeerbeelden wordt hierin de impact van de COVID-19 pandemie op de Nederlandse evenementenbranche inzichtelijk gemaakt.