Geplaatst op: 17-11-2022
Auteur: Marc Gerlings

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

 

We kennen wandelroutes door steden met gedichten, of over beroemde schilders. Delft pakt het anders aan. Je kunt op 30 locaties luisteren naar de stad met Delft Music Tour. Een charmante vernieuwing in het uitwerken van routes. Je kunt luisteren en clips bekijken.

Delft Music Tour is een interactieve muzikale wandeling langs ruim dertig plekken in de binnenstad. Langs geboorteplekken van bekende Nederlandse artiesten. Of langs plekken waar ze woonden, leefden, of hun hits schreven. Geert de Vries en Pieter Harcksen zijn de initiatiefnemers van deze muzikale wandeling.


Van de Delftse band Tee Set tot stadsbeiaardier Jan Hendrik Storm. Van zanger, dichter, pianist en componist Jules de Corte tot volkszanger Nico Haak. Delft heeft muzikaal talent voortgebracht in alle genres: van pop en jazz tot folk en klassiek. Heel verschillend, maar ze delen nu de Delft Music Tour met elkaar.


Tegels met QR-code

De wandeling bestaat uit een route met rvs-tegels in de straat. Op deze tegels staat een QR-code. Wie deze code scant, krijgt meer informatie over de artiest(en), kan videoclips bekijken en de muziek beluisteren. "Delft is de stad van Willem van Oranje, Hugo de Groot, Antoni van Leeuwenhoek en Johannes Vermeer”, zegt initiatiefnemer De Vries. "Maar Delft is ook de geboortestad en woonplaats van talloze muzikanten, componisten en bands. Wij wilden al deze beroemde Delvenaren eren met een route. Die bevat 33 tegels met hun namen.”


Mede-initiatiefnemer Harcksen is behalve tekstschrijver ook muzikant. Hij keerde voor dit project terug naar Delft. "Ik trad er op met mijn eerste bandje en werkte er een paar jaar als journalist. In de Delft Music Tour komt voor mij alles samen: werk, hobby’s, vriendschap en de liefde voor Delft.”


Op de website van Delft Music Tour vindt de bezoeker meer informatie. Je kunt er ook de wandelroute downloaden.

 

Trefwoorden: Delft, muziek, city marketing, route

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/02/23
Belang recreatieve verbinding meestal onderbelicht
Vaak blijven bij stads- en gebiedsontwikkelingen én bij grote infrastructurele werken de bela...
01/02/23
Kasteel Hoensbroek winnaar Kidsproof musea
Kasteel Hoensbroek (Limburg) is uitgeroepen tot winnaar van de Kidsproof Museum Awards 2023. Daarmee is dit museum het komende jaar hét Kidsproof museum van Nederland. Er zijn 55 Kidsproof musea in Nederland dit jaar.
31/01/23
Exclusief voor leden
Trend: 40% financiering buiten banken om
Wie een beetje oplet in het vakgebied toerisme ziet steeds vaker nieuwe producten en diensten opduiken die op andere manieren de investering bij elkaar sprokkelen dan via de klassieke weg van de bank. Ronald Kleverlaan van Stichting MKB Financiering reageert op de ontwikkeling.
30/01/23
Werkzaamheden in Wolfheze voor betere balans tussen natuur en recreatie
Voor een betere balans tussen natuur en recreatie start Natuurmonumenten vanaf maandag 13 februari 2...
30/01/23
Van spullen naar ervaringen
ABN AMRO komt met interessante cijfers over de vrijetijdssector uit haar transactiedata. In december 2022 werd ten opzichte van december 2019 na inflatiecorrectie ruim 7% meer door Nederlandse consumenten uitgegeven. In vrijwel alle branches van de vrijetijdssector groeiden de bestedingen. Belangrijkste conclusie is dat voor de Nederlandse consument het opdoen van ervaringen belangrijker is geworden dan het kopen van spullen.
25/01/23
Exclusief voor leden
Toerist ontdekt Vermeers Delft op 12 locaties
Toeristen die van schilderkunst houden komen zeker af op de tentoonstellingen over Vermeer in 2023. Het Rijksmuseum in Amsterdam trekt de meeste aandacht met de grote overzichtstentoonstelling maar in Delft kun je de historie van Vermeer ervaren. Een stadsbrede programmering plus de historische plaatsen hebben grote aantrekkingskracht.
18/01/23
Eindelijk ook landelijk herstel bezoekersaantallen musea
Afgelopen najaar kwamen bij de redactie al vaker positieve bezoekersaantallen door van diverse tentoonstellingen in musea. Het herstel van het bezoekersaantal was in gang gezet. Nu ziet de Museumvereniging landelijk weer groei. Maar de aantallen zitten nog niet op het niveau van 2019 voor de coronacrisis.
16/01/23
Nieuw inzicht in de arbeidsmarkt van de gastvrijheidssector
Inzicht start met kennis en kennis stoelt op data. Voor inzicht in de arbeidsmarkt van de gastvrijheidssector staat nu de nieuwste Arbeidsmonitor Gastvrijheidssector online met de nieuwste data.