Air France-KLM zoekt 300 miljoen euro en dat is van invloed op de positie van de Nederlandse staat
Air Ferance-KLM op zoek naar 300 miljoen euro kapitaalversterking. Air France-KLM wil 300 miljoen euro ophalen bij
investeerders maar de Franse en
Nederlandse overheden gaan daar deze keer niet in mee. De investeerders
kunnen dat mogelijk later omzetten naar aandelen en daarmee wordt de positie
van de Nederlandse en Franse overheid kleiner.
Air France-KLM wil de kapitaalpositie na de zwaar
verlieslijdende coronaperiode versterken. Het bedrijf is weer bijna hersteld
van de gevolgen van de coronapandemie maar staat er financieel nog niet sterk
voor.
Nu wil het luchtvaartbedrijf leningen uitzetten die mogelijk
omgezet kunnen worden naar aandelen. Als het wordt omgezet naar aandelen
verandert dat de positie van de bestaande aandeelhouders. Er worden leningen
aangegaan die uiteindelijk omgezet kunnen worden in aandelen. De Nederlandse staat
heeft 9,34 procent van de aandelen. Als de 300 miljoen euro aan leningen wordt
omgezet naar aandelen kan het belang van de staat dalen naar 8,66 procent.
Trefwoorden: luchtvaart, kapitaal, Air France, KLM, ministerie EZ
|
|
12/09/22
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
|
31/03/22
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
|
13/12/21
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
|
08/11/21
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
|
14/10/21
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
|
|
03/02/23
Vaak blijven bij stads- en gebiedsontwikkelingen én bij grote infrastructurele werken de bela...
|
03/02/23
Binnen de ring rond het centrum, de S100, zijn vanaf 1 januari 2024 geen zware touringcars vanaf 7,5...
|
02/02/23
De boekingen voor een buitenlandse vakantie waren in 2022 bijna weer op het niveau van voor de pandemie. Met in totaal 25,5 mln boekingen bleef 2022 nog net (-0,7%) onder het pré-corona niveau van 2019.
|
31/01/23
Wie een beetje oplet in het vakgebied toerisme ziet steeds vaker nieuwe producten en diensten opduiken die op andere manieren de investering bij elkaar sprokkelen dan via de klassieke weg van de bank. Ronald Kleverlaan van Stichting MKB Financiering reageert op de ontwikkeling.
|
26/01/23
Nederlandse camperaars hebben als Kampeerauto’s van het jaar 2023 gekozen voor de Tonke EQV, de Affinity Duo, de Knaus Tourer Van 500 MQ en de Frankia Neo-i. Dat zijn respectievelijk een camperbusje, een buscamper, een half integraal en een integraalcamper.
|
25/01/23
De oud-minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher wordt de nieuwe, onafhankelijke voorzitter van de Duurzame Luchtvaarttafel (DLT).
|
23/01/23
Vliegmaatschappij Ryanair communiceert duidelijker over de CO2-compensatie die ze aanbiedt bij het boeken van een vliegticket.
|
23/01/23
COO Hanne Buis vertrekt per 1 februari bij Royal Schiphol Group. In de afgelopen periode is een verschil van inzicht ontstaan dat de directie en raad van commissarissen (RvC) gezamenlijk en intensief hebben geprobeerd te overbruggen.
|
|