Geplaatst op: 02-11-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand actief geïnformeerd over het tegengaan van voedselverspilling. Door een samenwerking met antiverspillingsplatform Too Good To Go, maakt KHN het voor hun leden heel eenvoudig om zich in te zetten tegen voedselverspilling. 


Alle bij KHN aangesloten horecabedrijven worden op diverse momenten en manieren betrokken bij het onderwerp. Door producten aan te bieden en af te nemen, kunnen ondernemers én gasten een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Ondernemers krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij Too Good To Go. Zo kunnen ze een goede start maken met de strijd tegen voedselverspilling. 


KHN-directeur Dirk Beljaarts: "Als horecabranche kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Door de samenwerking met Too Good To Go kunnen ondernemers op eenvoudige en gerichte manier in actie komen. Het antiverspillingsplatform helpt ondernemers om voedselverspilling te verminderen, nieuwe gasten aan te trekken én inkomsten te genereren uit overgebleven eten. En dit alles op een leuke en laagdrempelige manier.”


Geertje Zeegers, Country Manager bij Too Good To Go Nederland vertelt over de samenwerking: "Koninklijke Horeca Nederland heeft een groot aantal leden. Dat zijn ook allemaal plekken waar mogelijk wel eens eten wordt verspild. Door de samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland hopen we een nieuw netwerk met restauranteigenaren te inspireren om in actie te komen tegen voedselverspilling. Zo zorgen we samen voor minder verspilling!”

Trefwoorden: Voedselverspilling, netwerk horeca, platform

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
07/06/21
Bezint eer ge begint!
Bezint eer ge begint!
07/06/21 · Horeca · Guido Aerts | Lees meer
De laatste dertig jaar gaan we in oktober samen met vrienden een lang weekend naar een super leuk ho...
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/11/22
Exclusief voor leden
Bijna twee derde Nederlanders vindt uit eten gaan nu te duur
De inflatie en stijgende gas- en energieprijzen worden een steeds groter risico voor de horeca. Bijna twee derde van de Nederlanders vindt uit eten gaan intussen te duur.
23/11/22
Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie
Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.
14/11/22
Lichte stijging faillissementen
Het aantal failliet verklaarde bedrijven, voor zittingsdagen gecorrigeerd, is voor de tweede maand op rij gestegen. Maar het algemene beeld is dat het aantal faillissementen nog steeds laag is in vergelijking met de jaren voor de coronacrisis.
11/11/22
Exclusief voor leden
Inclusie? Kijk voorbij de groepssamenstelling
In de gastvrijheidssector en ook in de culturele sector speelt sterk de omslag naar meer inclusie. E...
11/11/22
Topzomer voor Nederlands toerisme
Nederlandse logiesaccommodaties hebben in het derde kwartaal van dit jaar een recordaantal gasten ontvangen. Zij hebben daarmee de mindere jaren als gevolg van de pandemie achter zich gelaten. Hoe is de spreekwoordelijke koek over de typen accommodaties en provincies verdeeld?
10/11/22
Exclusief voor leden
10 bedrijven genomineerd voor Beste Leerbedrijf Horeca
SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca) maakte zojuist de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend. Voor deze wedstrijd, die door de pandemie twee edities heeft overgeslagen, werden dit jaar ruim 100 leerbedrijven genomineerd.
04/11/22
Pakken zich donkere wolken samen boven de sector?
Na een prima zomer voor veel vrijetijdssectoren pakken donkere wolken zich samen boven de sector. Dat schrijven de experts van ABN Amro in een nieuwe ‘Stand van de leisure’. Ze zien een laag consumentenvertrouwen, naar boven bijgestelde ramingen voor de inflatie, toenemende faillisementen en zorgen over stijgende kosten. Wat betekent dat voor de toekomst?