Geplaatst op: 19-10-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Lancering Inlimburg campagne

Lancering Inlimburg campagne

Op 18 oktober jl. vond de lancering plaats van de nieuwe Inlimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne Inlimburg over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Hierin hebben de vier regionale promotie-organisaties in Limburg, te weten Visit Zuid- Limburg, Maastricht Marketing, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg zitting.


Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven met als doel Limburg meer bekendheid te gaan geven in het bijzonder op de Duitse markt, zodat Limburg weer een ‘top of mind’ bestemming wordt ook aan de andere kant van de grens. En dan met name gericht op de Duitsers woonachtig in de regio’s Noord-Rijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts.


Limburg wordt daarbij als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd, met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Om dit tot uiting te brengen zijn door de uitvoerende promotie-organisatie SVL een vijftal overkoepelende thema-belevingen leidend gemaakt, namelijk:


1. de unieke Lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas;
2. het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants; 3. de vele outdoor- en slechtweer voorzieningen;
4. de levendige steden met hun vele unieke evenementen;
5. het unieke aanbod op het gebied van bezinning, pelgrimage, spa en ayurveda.


Met deze thema’s wordt het meerdaags verblijf verder gestimuleerd, dat sinds de coronajaren een behoorlijke daling te zien gaf (van ruim 3 miljoen Duitse gasten in 2021 naar zo’n 1.6 miljoen Duitse (verblijfs)gasten in 2021). Dit met als gevolg tevens een behoorlijke daling van het aantal toeristische overnachtingen in 2021 t.o.v. de jaren ervoor met maar liefst 58%.


Met de financiële steun van de Provincie Limburg is ter ondersteuning van het totale vrijetijdsveld in Limburg, een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’ met als pakkende slogan ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en het uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de ‘locals’ in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan de Duitse gast. ‘Enjoy en relax’ als een Limburger!


De campagne en de diverse belevenissen worden in Duitsland onder de aandacht gebracht via onder meer de (Duitse) website van inlimburg.com, een op maat gemaakte social media- en ‘branded player’ campagne met korte campagnefilmpjes in diverse Duitse media, een pagina-groot artikel in de grootste Duitse kranten in de regio Noord-Rijn-Westfalen (3 maanden lang elke zaterdag), diverse persreizen en een ‘roadtrip’ langs de Limburgse Maas. Daarnaast worden diverse blogs en artikelen geplaatst op de website inlimburg.com en worden influencers en pers van passende mediakanalen uitgenodigd in Limburg om te publiceren over hun belevenissen.

Trefwoorden: Campagne, Limburg

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
NIEUWE ROUTES AMSTEL GOLD RACE 365
Vanaf8 april een nieuwe vierde lus toegevoegd aan de bewegwijzerde routes van de Amstel Gold Race 365 dagen peer jaar te fietsen.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
09/04/24
Lakenhal bestaat op 1 mei 150 jaar
Op 1 mei 2024 bestaat Museum De Lakenhal in Leiden 150 jaar: in 1874 werd de oude Laecken-Halle omgedoopt tot stadsmuseum van Leiden en geopend voor het grote publiek.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...