Geplaatst op: 19-10-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Lancering Inlimburg campagne

Lancering Inlimburg campagne

Op 18 oktober jl. vond de lancering plaats van de nieuwe Inlimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne Inlimburg over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Hierin hebben de vier regionale promotie-organisaties in Limburg, te weten Visit Zuid- Limburg, Maastricht Marketing, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg zitting.


Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven met als doel Limburg meer bekendheid te gaan geven in het bijzonder op de Duitse markt, zodat Limburg weer een ‘top of mind’ bestemming wordt ook aan de andere kant van de grens. En dan met name gericht op de Duitsers woonachtig in de regio’s Noord-Rijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts.


Limburg wordt daarbij als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd, met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Om dit tot uiting te brengen zijn door de uitvoerende promotie-organisatie SVL een vijftal overkoepelende thema-belevingen leidend gemaakt, namelijk:


1. de unieke Lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas;
2. het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants; 3. de vele outdoor- en slechtweer voorzieningen;
4. de levendige steden met hun vele unieke evenementen;
5. het unieke aanbod op het gebied van bezinning, pelgrimage, spa en ayurveda.


Met deze thema’s wordt het meerdaags verblijf verder gestimuleerd, dat sinds de coronajaren een behoorlijke daling te zien gaf (van ruim 3 miljoen Duitse gasten in 2021 naar zo’n 1.6 miljoen Duitse (verblijfs)gasten in 2021). Dit met als gevolg tevens een behoorlijke daling van het aantal toeristische overnachtingen in 2021 t.o.v. de jaren ervoor met maar liefst 58%.


Met de financiële steun van de Provincie Limburg is ter ondersteuning van het totale vrijetijdsveld in Limburg, een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’ met als pakkende slogan ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en het uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de ‘locals’ in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan de Duitse gast. ‘Enjoy en relax’ als een Limburger!


De campagne en de diverse belevenissen worden in Duitsland onder de aandacht gebracht via onder meer de (Duitse) website van inlimburg.com, een op maat gemaakte social media- en ‘branded player’ campagne met korte campagnefilmpjes in diverse Duitse media, een pagina-groot artikel in de grootste Duitse kranten in de regio Noord-Rijn-Westfalen (3 maanden lang elke zaterdag), diverse persreizen en een ‘roadtrip’ langs de Limburgse Maas. Daarnaast worden diverse blogs en artikelen geplaatst op de website inlimburg.com en worden influencers en pers van passende mediakanalen uitgenodigd in Limburg om te publiceren over hun belevenissen.

Trefwoorden: Campagne, Limburg

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...