Geplaatst op: 06-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Dutch Media Week Award naar Azuike

Eerste Dutch Media Week Award naar Azuike
Ikenna Azuike. Foto: Dutch Media Week
Programmamaker Ikenna Azuike heeft woensdag 5 oktober de allereerste Dutch Media Week Award toegekend gekregen voor de positieve impact die hij met zijn werk heeft gecreëerd. 

In het bijzonder noemde de jury zijn podcastserie Vluchtnummers, waarin vluchtelingen, aan de hand van muziekfragmenten, hun persoonlijke, aangrijpende en soms ontroerende verhaal vertellen. De jury bewonderde daarbij de speelse en vrolijke wijze waarop Azuike heftige onderwerpen aansnijdt en bespreekbaar maakt. Daarnaast roemden ze de manier waarop hij met zijn podcast een lans breekt voor de verhalen van vluchtelingen en een podium biedt voor andere culturen.

Naast Azuike waren ook journalist/columnist Pepijn Keppel en Angie Smet, studio director en executive producer bij Guerrilla genomineerd voor de award. Azuike kon in verband met opnames zelf niet aanwezig zijn tijdens het Dutch Media Week Dinner, waar de award werd uitgereikt. Wel had Azuike een videoboodschap opgenomen waarin hij zijn bedankwoord uitsprak: "Een massive huge dankjewel aan de mensen in Vluchtnummers. Zij zijn de échte helden om het trauma van hun vluchtverhaal te delen met ons.”

De winnaar van de Dutch Media Week Award is bepaald door een jury, bestaande uit radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies aan de UvA Mark Deuze en Len Maessen, redacteur NRC met een specialisme in tech, games, tv en film.

Dutch Media Week in samenwerking met Hilversum marketing en het Stadsfonds

Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 3 tot en met 9 oktober 2022 laat het festival zowel maker als gebruiker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Dit jaar gaat het grootste mediafestival van Nederland met het thema ON/OFF in op de voors én tegens van een maatschappij waarin, dankzij voortschrijdende technologie, steeds meer online kan én moet. Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum. De Dutch Media Week van 2022 is alweer de 7e editie.
Trefwoorden: media, Hilversum, evenement, marketing, citymarketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Campagne Varen doe je samen afgetrapt
Tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem heeft gedeputeerde Rob van Muilekom voor de provincie Utrecht d...
05/04/24
Ambitie Utrechts Landschap 10.000 bomen planten
Om de natuur te versterken wil natuur- en beheerorganisatie Utrechts Landschap komend jaar ruim tien...
03/04/24
Exclusief voor leden
Welke bekers mogen op festivals?
Het festivalseizoen is weer begonnen. Met Pasen stonden vele tienduizenden festivalliefhebbers weer in de tent of op de festivalweide. Vaak met een drankje in de hand. Maar hoe zit het ook alweer met die drinkbekers? Is wegwerpplastic helemaal in de ban of zit het genuanceerder?
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...