Geplaatst op: 05-10-2022
Auteur: NRIT redactie

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Foto: Pexels

Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. De fout die veel bedrijven begaan is het argeloos op de markt zetten van hun product, zonder eerst te peilen wat hun doelgroep ervan vindt en wat er nog aan verbeterd zou kunnen worden. 

Het is in dit digitale tijdperk waarin iedereen zijn mening kan geven via internet nog veel belangrijker geworden om je producten constant te blijven verbeteren en aanpassen op de veranderende markt!

Voorbeeldcase: De Air-Up drinkfles 

Een mooi voorbeeld is de Air-Up fles, die nog niet zo lang geleden op de markt is gekomen. Het concept van een drinkfles die gebruik maakt van een geursysteem om smaak te geven aan het water is natuurlijk erg vernieuwend. Dit betekent meestal dat veel mensen er sceptisch over zullen zijn, totdat ze het zelf succesvol hebben kunnen uitproberen of totdat ze er positieve dingen over gelezen hebben online. Daarnaast weet je met een compleet nieuw concept nooit of jouw product meteen perfect is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Dit maakt het nog veel belangrijker om erachter te komen of het product nog grote verbeterpunten heeft om het echt aantrekkelijk te maken voor jouw doelgroep. 

Laat jouw product testen door consumenten

De beste manier om achter de verbeterpunten van een product te komen, is door het te laten testen door consumenten die binnen de doelgroep vallen. Dit is vandaag de dag simpeler dan je zou denken. Er bestaan een hoop websites waar consumenten zich aan kunnen melden om producten te testen. Het enige dat je als bedrijf hoeft te doen, is een paar consumenten uitkiezen die in de doelgroep passen. Vervolgens stuur je hen jouw product op en geef je ze een bepaalde periode de tijd om het te testen. Na deze periode sturen ze het product terug of mogen ze het houden, net wat je als bedrijf het fijnst vindt. Dit in ruil voor het schrijven of opnemen van een review of het invullen van een enquête over het geteste product. 

Het inventariseren van de resultaten

Ten slotte ga je inventariseren wat consumenten te zeggen hebben over jouw product. Wat zijn de pluspunten en wat zijn eventuele verbeterpunten? Het voordeel van een enquête is dat je er verplichte vragen in kunt zetten die consumenten moeten beantwoorden. Dit maakt het eenvoudiger om de resultaten te analyseren. Zorg wel dat je gebruik maakt van de juiste enquete tool! 

Trefwoorden: innovatie, concept, product, enquete, doelgroep, test

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
17/04/24
Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023
Na een periode van drie moeizame coronajaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten. Koninklijke Jaarbeurs publiceerde deze week het jaarverslag 2023. Jaarbeurs is weer volop in bedrijf.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Uitstoot industrie omlaag maar luchtvaart omhoog
In 2023 was de uitstoot van de Nederlandse bedrijven binnen het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) 13,2% lager dan in 2022. In tegenstelling tot de luchtvaart die noteerde een stijging van 11%.
15/04/24
Inchecken met betaalpas in buurtbus
In- en uitchecken met de betaalpas nu ook mogelijk in alle buurtbussen van vervoerder Arriva.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...