Geplaatst op: 27-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV

Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV
Foto: Westerschelde Ferry

Reizigers van de Westerschelde Ferry tussen Vlissingen op Walcheren en Breskens op Zeeuws-Vlaanderen kunnen vanaf heden gebruik maken van de online kaartverkoop van Ticketcounter. Daarbij kunnen ze hun kaart voor de veerdienst desgewenst uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp.

Jody van Strien is adviseur marketing en communicatie bij Westerschelde Ferry, dat jaarlijks circa 600.000 passagiers vervoert: "Westerschelde Ferry is voor de inwoners een betrouwbare veerdienst. Er zijn echter ook veel toeristen die er gebruik van maken. Voor de toeristen wilden we dat de Westerschelde Ferry een onderdeel wordt van de beleving. Daarom kunnen ze nu wanneer ze een kaartje kopen voor de veerdienst deze desgewenst via de website van Westerschelde Ferry uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp .” Daarbij blijft het niet, zegt Jody: "Binnen enkele weken kunnen gebruikers van de veerdienst ook een combikaart kopen om via de OV-bussen verder te reizen naar het centrum van Brugge.”

Marc Veldhuizen, marketing manager bij Ticketcounter, is enthousiast over de samenwerking: "Voor Ticketcounter is het een primeur om met een vervoersbedrijf samen te werken.” Wat hem betreft worden er nog meer arrangementen en attracties aan het systeem van Ticketcounter voor Westerschelde Ferry gekoppeld: "Belangstellenden kunnen een mail sturen naar sales@ticketcounter.eu.”

Op locatie meer mogelijkheden

Ook op locatie zijn er meer mogelijkheden: In de vertrekterminals van beide aanmeerplaatsen heeft Ticketcounter bovendien een nieuw kassasysteem opgezet. Daar kunnen reizigers nu ook terecht om reserveringen te plaatsen of aangekochte tickets om te boeken naar een andere dag binnen dezelfde tariefperiode, waar dit voorheen niet of slechts beperkt mogelijk was. Daarmee behoren restituties en vouchers tot het verleden.

De toegangscontrole vindt plaats door het scannen van de kaartjes, zowel de digitale als de fysieke exemplaren. Dit wordt verwerkt middels een hiertoe ontwikkelde API-koppeling met de bestaande ICT-infrastructuur. Daartoe zijn ook de ticketsystemen van de aangesloten musea op elkaar afgestemd, een noodzakelijkheid om de combideals mogelijk te maken. 

Topics:Toerisme
Trefwoorden: kusttoerisme, veerdiensten, attracties, tickets, Zeeland

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/08/22
Inflatie raakt consument steeds harder
De Nederlandse economie is sterk uit de coronacrisis gekomen bleek twee dagen geleden uit CBS-cijfers over het eerste halfjaar maar CPB waarschuwt nu voor hoge inflatie en dat kan van invloed zijn op de aanschaf van reizen en dagjes uit.
17/08/22
38% Ondernemers ervaart belemmering door personeelstekort
Ondernemer zijn is al een intensieve klus maar door het personeelstekort stijgen de zorgen bij deze mensen die zo belangrijk zijn voor de economie. Extra reden tot zorg, de kosten stijgen.
16/08/22
Arcadia trekt meer bezoeken dan verwacht (800.000)
Gisteravond werd de eerste editie van de triënnale Arcadia afgesloten tijdens een drukbezochte slotperformance van het wandelende bos, Bosk. 800.000 bezoeken trok deze culturele honderddaagse.
12/08/22
VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.
11/08/22
Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.
08/08/22
Exclusief voor leden
Musicalfilm Het feest van tante Rita gedraaid op Beerze Bulten
Afgelopen voorjaar en zomer werd op camping Beerze Bulten de bioscoopfilm Het Feest van Tante Rita opgenomen. De film gaat in december 2022 in première en de eerste beelden zijn vrijgegeven.
08/08/22
Krachtig herstel van wereldtoerisme maar nog ver verwijderd van 2019
Hoe is het wereldtoerisme in de eerste vijf maanden van 2022 verlopen? UNWTO komt met nieuwe cijfers.
05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!