Geplaatst op: 21-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Campagne richt zich op Duitsland en België

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.

De campagne ging op 23 juni officieel van start op het centraal station van het Belgische Antwerpen en het Duitse Mönchengladbach. Voorbijgangers kregen de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Uiteindelijk reisden twee Belgische koppels en een Duits koppel naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland af voor een programma vol verrassingen. Een impressie van de dag staat op YouTube.


Uitgangspunt campagne

Met de campagne zegt het NBTC ‘hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller.’ Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.” Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. "Daarmee bedoelen we dat we bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Met dit concept bieden we de komende jaren inspiratie en activatie rondom onze unieke bestemming Nederland.”

Partners

De campagne, die is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN, is grotendeels uit subsidie gefinancierd maar er zijn ook partnermogelijkheden. Momenteel zijn er drie partners in de campagne: Hanzesteden, de Kastelen en Deutsche Bahn. Van Dam: "Het NBTC wil samen met de partners werken aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen.”

Volgens Nik Smit, directeur van Almere City Marketing, biedt de Bring Yourself-campagne van het NBTC mogelijkheden: "Het biedt ons de kans om de ontwikkeling van Almere als Greener City nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Op safari met de boswachter door de Oostvaardersplassen, overnachten in kleinschalige B&B’s tussen de wijngaarden in Oosterwold en de recreatieve mogelijkheden zoals fietsen door de natuur kunnen wij zo nog beter in de spotlight zetten.”  

Link: https://www.nbtc.nl/nl/site/samenwerken/campagnes.htm
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, campagnes

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...