Met eigen device eten bestellen in het vliegtuig
De digitale menukaart aan boord van de Corendon vluchten. Foto: Corendon Vanaf vandaag bestellen passagiers digitaal met hun eigen device eten en drinken aan boord van de vliegtuigen van touroperator Corendon Dutch Airlines.
In plaats van een papieren menukaart is een digitale menukaart via een QR code in het AirFi systeem beschikbaar. Passagiers bestellen gemakkelijk digitaal vanuit hun stoel en de Cabin Crew brengt vervolgens de bestelling langs. Al eerder stapte Corendon over op cashless betalen. Hiermee is Corendon Dutch Airlines de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij waarbij passagiers volledig digitaal bestellen en cashless betalen aan boord.
Flexibel inspelen op wensenGertjan van den Berg, Manager Procurement & Catering: "We zijn als airline hierdoor niet meer gebonden aan >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: vliegen, service, cashless, reizen, touroperator
|
|
12/09/22
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
|
31/03/22
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
|
13/12/21
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
|
08/11/21
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
|
14/10/21
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
|
|
26/01/23
Nederlandse camperaars hebben als Kampeerauto’s van het jaar 2023 gekozen voor de Tonke EQV, de Affinity Duo, de Knaus Tourer Van 500 MQ en de Frankia Neo-i. Dat zijn respectievelijk een camperbusje, een buscamper, een half integraal en een integraalcamper.
|
25/01/23
De oud-minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher wordt de nieuwe, onafhankelijke voorzitter van de Duurzame Luchtvaarttafel (DLT).
|
23/01/23
Vliegmaatschappij Ryanair communiceert duidelijker over de CO2-compensatie die ze aanbiedt bij het boeken van een vliegticket.
|
23/01/23
COO Hanne Buis vertrekt per 1 februari bij Royal Schiphol Group. In de afgelopen periode is een verschil van inzicht ontstaan dat de directie en raad van commissarissen (RvC) gezamenlijk en intensief hebben geprobeerd te overbruggen.
|
18/01/23
TUI Nederland herkent zich niet in het beeld van World Animal Protection, waarin de reisorganisatie wordt genoemd als een van de reisorganisaties die slecht scoort op het gebied van dierenwelzijn. Volgens woordvoerder Petra Kok is dierenwelzijn niet alleen bij TUI Nederland een belangrijk onderwerp, maar zijn activiteiten met wilde dieren en reizen op olifanten al vele jaren uit den boze.
|
17/01/23
Het grote probleem voor de reisbranche is dat vliegreizen relatief goedkoop zijn. Er zit geen belasting op kerosine en de maatschappelijke schade komt niet in de ticketprijs tot uitdrukking. Kan een werkelijke prijs voor vliegen helpen? Elske Doets (Doets Reizen), Stef Driessen (ABN-AMRO), Paul Peeters (BUas), Fenny Koppen (Riksja) en Florian Reuter (Impact Institute) gingen in debat over true pricing.
|
17/01/23
De Vakantiebeurs 2023 heeft ruim 65.000 bezoekers getrokken. Dat zijn er veel minder dan de vorige editie in 2020 toen nog 101.000 bezoekers de beurs bezochten. Ook de vakdag trok met bijna 8.000 reisprofessionals minder bezoek. In 2020 waren dat er nog 12.000. Toch blikt de organisatie tevreden terug.
|
16/01/23
Inzicht start met kennis en kennis stoelt op data. Voor inzicht in de arbeidsmarkt van de gastvrijheidssector staat nu de nieuwste Arbeidsmonitor Gastvrijheidssector online met de nieuwste data.
|
|