Geplaatst op: 06-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Horst en Nulde veranderen in ‘Veluwe aan Zee’

Horst en Nulde veranderen in ‘Veluwe aan Zee’
Veel enthousiasme van de partners bij de nieuwe naam Veluwe aan zee.
De nieuwe naam van de twee recreatiegebieden past bij de ontwikkeling die de locaties de komende jaren door gaan maken. Leisurelands meldt bij de presentatie op deze middag dat ‘Veluwe aan Zee’ zich gaat richten op het beleven van het strand, een jaarrond aanbod en het wordt zowel een plek voor mensen uit de buurt als toeristen van verder af.

Een definitief bestemmingsplan zorgde eind vorig jaar al voor de start van de gebiedsontwikkeling van Strand Nulde en Horst. In de afgelopen maanden is er veel gebeurd en zijn de eerste grote stappen gezet. Vandaag wordt er een volgende grote stap gezet; de lancering van de nieuwe naam van dit voor het recreatiegebied aan het Veluwemeer, preciezer het Nuldernauw.

Slag in branding en positionering

Naast de herinrichting en aanpassing van de publieke ruimtes en het realiseren van diverse recreatieve voorzieningen is ook het ontwikkelen van een branding en positionering belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van het gebied. Leisurelands, de >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: recreatie, Nulde, Horst, kust, Veluwe, marketing, communicatie

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
12/07/22
Het roer om!?
Het roer om!?
12/07/22 · Duurzaam toerisme · Guido Aerts | Lees meer
Minstens sinds de start van de pandemie maar zeker sinds het ingaan van de versoepelingen is de zoge...
28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

30/09/22
Boekingen verblijfsrecreatie: matige zomer, goed jaar
Voor de Nederlandse verblijfsrecreatie is het zomerseizoen 2022 licht teleurstellend verlopen. Omzet...
30/09/22
Belgische en Nederlandse gouverneurs openen horecavakbeurs BBB Maastricht
Maandag 10 oktober wordt de 68e editie van BBB Maastricht geopend door twee bijzondere genodigd...
30/09/22
Topdrukte bij ECC door vluchtannuleringen
Het Europees Consumenten Centrum (ECC) kijkt terug op recorddrukte in de zomerperiode. De consumentenorganisatie ontving in de zomermaanden van dit jaar 63 procent meer hulpvragen van Nederlandse vliegpassagiers dan in dezelfde periode vorig jaar.
30/09/22
1500 hectare bos erbij in Utrecht en bomen verplaatsen
Behalve de ontwikkeling van 1500 extra hectare bos, worden de komende jaren ook nog eens 600.000 extra bomen geplant in de provincie Utrecht. Dat leidt tot een tekort aan bomen waardoor bestaande minder kansrijke bomen worden overgeplaatst naar betere locaties.
30/09/22
Provincie Utrecht aan de slag met leidraad duurzame vrijetijdseconomie
De provincie Utrecht wil dat de sector voor toerisme en recreatie, oftewel de vrijetijdseconomie, versneld duurzamer wordt. Utrecht is een van de opstellers van een speciale leidraad die de sector hierbij moet helpen.
30/09/22
Belgische bedrijven vinden in Nederland aantrekkelijk vestigingsklimaat
In vijf jaar tijd is het aantal Belgische multinationals in Nederland toegenomen van 1138 in 2015 naar 1528 in 2020. Voor DMO's die ook actief zijn in het werven van bedrijven is dit een opvallende trend.
29/09/22
Exclusief voor leden
Beste steden voor generatie Z
DMO's opgelet, de gangbare generaties hebben allemaal hun eigen wensen. Generatie Z kijkt heel anders naar vrijetijd doorbrengen in een stad dan de babyboomers.
29/09/22
Wat leverde het rondetafelgesprek van de Tweede Kamer over het opkopen van vakantieparken op?
Woensdag 28 september organiseerde de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over het opkopen van vakantieparken. In dat gesprek gingen Kamerleden in gesprek met de onderzoekers, sector, overheid en huurders. Wat gaf dat voor een beeld?