Geplaatst op: 05-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Zoektocht naar beste leerbedrijf recreatie 2023 gestart

Zoektocht naar beste leerbedrijf recreatie 2023 gestart

Dit jaar worden er weer verschillende verkiezingen gehouden in de recreatiesector door werkgevers, vakbonden en opleidingen. De belangrijkste titel is die van het beste leerbedrijf voor 2023. Gelijktijdig volgen de titels, de beste praktijkopleider en de leukste collega.  

1. Leerbedrijf Recreatie 

Met de verkiezing 'Leerbedrijf Recreatie' kunnen ambitieuze praktijkbegeleiders en ondernemers uit het hele land hun talent tonen. Hiermee laten zij zien dat zij een voorbeeld zijn van goede praktijkbegeleiding in de branche én zet je het bedrijf in de spotlights bij (toekomstige) medewerkers.

2.  Praktijkopleider Recreatie

Praktijkopleiders zijn onmisbaar in onze branche en een voorbeeld voor toekomstige medewerkers. Een goede praktijkopleider geeft met aandacht en zorg het vak door aan de volgende generatie. Het is belangrijk dat de praktijkopleider hier dan ook de tijd en ruimte voor krijgt. Het is meer dan het afstrepen van een takenlijst. Hoe mooi is het als een stagiaire terugkijkt op zijn carrière en zich die ene praktijkbegeleider herinnert.

3. Collega Recreatie

Er wordt hard gewerkt door alle recreatiemedewerkers. Zij mogen ook wel eens aan zichzelf en hen collega's denken. Met de verkiezing 'Jouw leukste collega' zet de organisatie van deze verkiezing recreatiemedewerkers in het zonnetje.

Via de website van FNV Recreatie kun je het bedrijf, praktijkopleider en collega aanmelden.

Wie zitten er achter deze verkiezingen?

FNV Recreatie organiseert de verkiezingen uit naam van Stichting Sociaal Fonds Recreatie (SFRecreatie) in samenwerking met sociale partners, namelijk HISWA-RECRON en CNV Vakmensen.

In de vakjury zitten Johan Bijlsma (FNV Recreatie), Alwin Mulder (S-BB), Peter Verhaaf (Beachresort Julianahoeve), Herbert van Oord (HISWA-RECRON), Margreet Toonen (De Rooi Pannen) en het winnende leerbedrijf 2021/2022: Vakantiepark Mölke uit Zuna. De vakjury kiest uit alle inzendingen per verkiezing drie genomineerden. Daarna kan er gestemd worden. In het najaar vindt de uitreiking plaats, waarschijnlijk is dat begin december maar de dag is nog niet definitief vastgesteld. 

Impressie 2021/2022



Trefwoorden: recreatie, bedrijf, praktijkopleider, collega, verkiezing

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/11/22
Exclusief voor leden
Internationaal veel reisplannen
Internationaal zit reizen weer helemaal in het systeem van de consument. Maar liefst 63% plant de komende twaalf maanden een vakantiereis. Zij hebben een duidelijke voorkeur voor duurzame en sociaal verantwoorde merken en bestemmingen.
25/11/22
Holidayguru.nl wint award voor Beste Website van het Jaar 2022 in categorie Reizen
Dit jaar is de award voor Beste Website van het Jaar 2022 in de categorie Reizen gewonnen door Holidayguru.
23/11/22
EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne
‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie.
21/11/22
Exclusief voor leden
Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma.
16/11/22
Vakantieparken op de vingers getikt door ACM over prijsweergave
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting in de prijs opgenomen. Dat mag niet.
15/11/22
Exclusief voor leden
FlixBus noteert recordaantal passagiers in de zomer van 2022
FlixBus meldt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers in het zomerseizoen (Q2/Q3 van 2022) in de 39 landen waar zij actief is. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.
13/11/22
Veel plannen voor buitenlandse stedentrips
De helft van de Nederlanders is van plan om de komende drie jaar op stedentrip te gaan. Toeristische hotspots als Barcelona, Londen en New York zijn het meest in trek maar tegelijkertijd groeit de belangstelling voor minder bekende steden. Naar dichtbij bestemmingen gaat men bij voorkeur met de auto; op enige afstand gevolgd door trein en vliegtuig.