Geplaatst op: 04-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Margot Tempelman - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland

Interview met Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)

Margot Tempelman - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme).

Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme) werkt met de Zeeuwse sector om het schreeuwende tekort aan arbeidskrachten in de toeristische sector op te lossen. Over human capital en waarom ze de term 'handjes tekort' niet kan aanhoren.

Mooi die visie Perspectief 2030 en de herijkte Actieagenda, maar dan? In de herijkte actieagenda is er ruim baan voor human capital. Perspectief voor de medewerkers in de toeristische sector. is hard nodig Dat is nog urgenter door het enorme tekort aan talenten en werknemers in deze sector. Boeiende case is de Zeeuwse belofte voor goed werkgeverschap dat nu in de maak is. Met tekentafelsessies en met kennis uit andere sectoren wordt de belofte opgesteld. De energieke Margot Tempelman kopt zelf een kritisch antwoord in: "Nu moeten we vooral inzetten op employer branding. Doen we het niet goed dan in toerisme? Nee, niet altijd. Terwijl we het mooiste vak hebben." Mooi interview met actuele vraagstukken over human capital. Kijken want deels komen er antwoorden op dit complexe vraagstuk. 


Deze uitzending kwam tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Dit is aflevering 3 van de uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.
Trefwoorden: Perspectief2030, actieagenda, human capital, HZ, Tempelman, hr

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
01/08/22
Exclusief voor leden
Verschil uitzendkracht en zzp wordt kleiner
Begin juli werden de eerste plannen voor de modernisering van de arbeidsmarkt door het kabinet bekendgemaakt. Daarmee wordt het verschil tussen een zzp'er en een uitzendkracht kleiner, verwacht bank ING. Dat kan tot veranderingen leiden in de horeca, attracties en vakantieparken.
13/07/22
Exclusief voor leden
1 miljoen sociale koekjes voor Landal-gasten
Landal GreenParks gaat op 15 van zijn vakantieparken de allerlekkerste koekjes van De Koekfabriek serveren. In totaal gaat het om ruim 1 miljoen handgemaakte koekjes, die gasten geserveerd krijgen bij hun warme dranken. Er is nog een mogelijk leisure-effect. Het kan ook extra bezoek opleveren aan de drie winkels van De Koekfabriek.
13/07/22
Belgische studenten maken favoriete wandelpaden
VIVES Vakantieland werd vorig jaar enthousiast onthaald door fietsers en wandelaars in West- en Oost-Vlaanderen. Een tweede editie kon daarom niet uitblijven: heel de zomer lang stellen eerstejaarsstudenten toerisme en recreatiemanagement van de hogeschool VIVES hun eigen unieke wandel- of fietstocht voor.
13/07/22
Exclusief voor leden
Buitenbioscoop vast onderdeel Summer Hotspot
Goed nieuws voor filmliefhebbers: vanaf deze zomer zijn de parken van Center Parcs uitgebreid met een buitenbioscoop.
12/07/22
Verhaallijn Koninklijk Nederland afgerond
De samenwerking binnen de verhaallijn Koninklijk Nederland is afgerond. De steden Delft, Den Haag, L...
11/07/22
Exclusief voor leden
Holland Casino Venlo rekent op Duitse gasten (40%)
Met het traditionele eerste balletje (de kogel) aan de roulettetafel is Holland Casino Venlo donderd...
11/07/22
Exclusief voor leden
ICCA lijst 2021 met opvallende stijger Leiden
Als stad is het niet zo makkelijk om de grote congressteden van Nederland in te halen. Op de jaarlijkse lijst van de ICCA is de top 3 in Nederland onververanderd maar door extra inspanningen stijgt de stad Leiden een plek en bezet de 4 plaats. Wie weet haalt het volgend jaar nog een plek hoger omdat er dit jaar een congresrecord wordt bereikt in Leiden.