Geplaatst op: 23-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

ZKA en Seinpost treden naar buiten als één merk: Ginder

ZKA en Seinpost treden naar buiten als één merk: Ginder

De afgelopen tien jaar waren ze ‘achter de schermen’ eigenlijk al één organisatie, bureau ZKA en Seinpost. Nu worden de expertises van de twee gespecialiseerde bureaus officieel gebundeld tot één merk. 

Ruimtelijke economie en vrijetijdseconomie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom volgt nu de logische stap om ook als één bureau naar buiten te treden. Zo halen ZKA, specialist in vrijetijdseconomie en Seinpost, specialist in ruimtelijke economie, nog meer uit het gecombineerde merk. Ook ZKA Strategy en ZKA FrY vallen onder het nieuwe merk Ginder.  

De gezamenlijke kennis en ervaring zorgt in de toekomst voor een integraal en innovatief advies. Zodat gewerkt blijft worden aan het creëren van aantrekkelijke gebieden. Het bureau blijft actief binnen dezelfde thema’s en sectoren als voorheen.

Merlijn Pietersma, adviseur bij Ginder (voorheen ZKA): "De komende jaren worden lef, duidelijke keuzes en beweging gevraagd op tal van vlakken in onze samenleving. Bijvoorbeeld in de ruimtelijke economie en in de vrijetijdssector. Wij zeggen dan ook niet voor niets: Ginder komt het tot leven. Wij willen ondernemers en overheden nog krachtiger helpen om de toekomst tot leven te wekken door onze teams samen te voegen en onder één merk door te gaan.”

Hun nieuwe website is www.wijzijnginder.nl 


||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/11/22
Avonturenboerderij Molenwaard werkt samen met Keukenhof
In Keukenhof zijn de tuinmannen druk aan het planten voor seizoen 2023: 5 van de 7 miljoen bloembollen zijn inmiddels geplant. Fien & Teun hielpen samen met een aantal kinderen de tuinmannen een handje. In het voorjaar keert het duo van Avonturenboerderij Molenwaard terug naar Keukenhof tijdens de meivakantie.
23/11/22
Exclusief voor leden
Waterrecreatie Nederland presenteert ‘Atlas Waterrecreatie en Watersport’
Kennisorganisatie Waterrecreatie Nederland heeft de ‘Atlas Waterrecreatie en Watersport’ ontwikkeld.
21/11/22
Exclusief voor leden
Groei in F1 reizen naar Abu Dhabi in 2023
Afgelopen weekend vlogen 4.500 racefans met Corendon en Stip Reizen (onderdeel van Corendon) naar Abu Dhabi om de laatste Formule 1-race van dit seizoen te beleven. Voor de Formule 1 was dit de grootste uittocht van Nederlandse racefans naar een race buiten Europa ooit. Het is een groeimarkt en dat leidt tot nieuwe afspraken tussen de touroperator en het circuit.
21/11/22
Exclusief voor leden
Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma.
17/11/22
Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad
We kennen wandelroutes door steden met gedichten, of over beroemde schilders. Delft pakt het anders aan. Je kunt op 30 locaties luisteren naar de stad met Delft Music Tour. Een charmante vernieuwing in het uitwerken van routes. Je kunt luisteren en clips bekijken.
16/11/22
Vakantieparken op de vingers getikt door ACM over prijsweergave
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting in de prijs opgenomen. Dat mag niet.
15/11/22
Exclusief voor leden
FlixBus noteert recordaantal passagiers in de zomer van 2022
FlixBus meldt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers in het zomerseizoen (Q2/Q3 van 2022) in de 39 landen waar zij actief is. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.