Geplaatst op: 14-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De coverfoto die is gebruikt voor de eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg. Foto: Visit Zuid-Limburg

De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg.  De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?

Met de krant kunnen gasten en inwoners zich elk seizoen - met actuele informatie - laten inspireren om Zuid-Limburg te ontdekken. De krant is een samenwerking tussen Visit Zuid-Limburg en MijnGazet / Uitgeverij Van Heel & De Wit. Waarbij MijnGazet de invulling en distributie van de krant organiseert en Visit Zuid-Limburg de redactionele content verzorgt.

Vakantiekrant Zuid-Limburg staat boordevol artikelen, tips, een evenementenagenda en routes, om de zomer van 2022 onvergetelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan wandel-, fiets- en mountainbikeroutes, artikelen over de wonderen van de Grensmaasvallei en Zuid-Limburgse kastelen en puzzelplezier.

Eerste editie

De eerste editie bevat maar liefst negen ‘Visit Zuid-Limburg’ pagina’s met tips en routes voor de zomer. Hierin worden vier actuele DNA oftewel onderscheidende thema’s van de regio Zuid-Limburg toegelicht. Het gaat om ‘Bezin in Zuid-Limburg, Wijn, Oorlogsverleden en Krijt, Mergel & Kalk’. Geheel in aansluiting op de toeristische visie Bestemming Zuid-Limburg 2030 die in 2020 door alle 16 gemeenten is vastgesteld. Ook staat er een overzichtelijke evenementenagenda in en wordt de Visit Zuid-Limburg campagne ‘Heuvel op, heuvel af’ besproken.

50.000

De krant ligt in een oplage van 50.000 exemplaren bij de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten, verschillende toeristische steunpunten in de regio en is te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg.  

Waarom een krant?

De woordvoerder van Visit Zuid-Limburg over waarom er is gekozen om een krant toe te voegen aan de communicatiemiddelen. "In het digitale tijdperk kun je het beste ontspannen door eens niet op je schermpje te hoeven kijken en actuele tastbare informatie in handen te hebben. De Vakantiekrant zien wij dan ook als aanvulling op onze bestaande kanalen zoals de jaarlijkse ‘Wegwijzer’ en de informatie die we online aanbieden. Op deze manier kunnen wij toeristen en recreanten ook ‘offline’ verleiden om het hele gebied te beleven en niet alleen naar de bekende plekken te gaan."

De volgende editie verschijnt op 1 oktober 2022.
Trefwoorden: dmo, krant, communicatie, marketing

||| Blogs |||

02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/06/22
Sterke Lekdijk met veel recreatie
De werkzaamheden van het infrastructurele project ‘Salmsteke Ontkiemt!’ zijn gestart en duren zeker een jaar. De Lekdijk in de provincie Utrecht wordt over een afstand van 55 km versterkt en dat levert ook veel kansen op voor recreatie.
23/06/22
ZKA en Seinpost treden naar buiten als één merk: Ginder
De afgelopen tien jaar waren ze ‘achter de schermen’ eigenlijk al één organisatie, bureau ZKA en Seinpost. Nu worden de expertises van de twee gespecialiseerde bureaus officieel gebundeld tot één merk.
23/06/22
Exclusief voor leden
 Bezoek aan Floriade valt enorm tegen
Het bezoek aan de Floriade valt enorm tegen. De bezoekersprognose wordt zowat gehalveerd. Dat kost de gemeente Almere weer miljoenen.
22/06/22
Friesland, Drenthe, Zeeland en Noord-Brabant beste fietsprovincies
Het Fietsplatform presenteert de nieuwe Kwaliteitsmonitor. Welke provincies scoren het best?
21/06/22
5 grote religieuze erfgoedlocaties in Limburg altijd te zien door 360 graden tours
Dmo Visit Zuid-Limburg heeft in samenwerking met de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed vijf iconische religieuze erfgoed locaties in Zuid-Limburg ontsloten middels 360-graden- en audiotours. Het gaat om bekende grote locaties.
17/06/22
Exclusief voor leden
12.000 leerlingen leveren innovatieve ideeën voor Van Gogh Museum
Ruim 12.000 leerlingen van ongeveer 250 scholen zijn door Van Gogh Museum en ASML uitgedaagd om binnen Vakkanjers hun talenten en technologische vaardigheden te ontdekken én in te zetten in de praktijk. Het leverde veel innovatieve en verrassende projecten op.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.