Geplaatst op: 14-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De coverfoto die is gebruikt voor de eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg. Foto: Visit Zuid-Limburg

De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg.  De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?

Met de krant kunnen gasten en inwoners zich elk seizoen - met actuele informatie - laten inspireren om Zuid-Limburg te ontdekken. De krant is een samenwerking tussen Visit Zuid-Limburg en MijnGazet / Uitgeverij Van Heel & De Wit. Waarbij MijnGazet de invulling en distributie van de krant organiseert en Visit Zuid-Limburg de redactionele content verzorgt.

Vakantiekrant Zuid-Limburg staat boordevol artikelen, tips, een evenementenagenda en routes, om de zomer van 2022 onvergetelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan wandel-, fiets- en mountainbikeroutes, artikelen over de wonderen van de Grensmaasvallei en Zuid-Limburgse kastelen en puzzelplezier.

Eerste editie

De eerste editie bevat maar liefst negen ‘Visit Zuid-Limburg’ pagina’s met tips en routes voor de zomer. Hierin worden vier actuele DNA oftewel onderscheidende thema’s van de regio Zuid-Limburg toegelicht. Het gaat om ‘Bezin in Zuid-Limburg, Wijn, Oorlogsverleden en Krijt, Mergel & Kalk’. Geheel in aansluiting op de toeristische visie Bestemming Zuid-Limburg 2030 die in 2020 door alle 16 gemeenten is vastgesteld. Ook staat er een overzichtelijke evenementenagenda in en wordt de Visit Zuid-Limburg campagne ‘Heuvel op, heuvel af’ besproken.

50.000

De krant ligt in een oplage van 50.000 exemplaren bij de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten, verschillende toeristische steunpunten in de regio en is te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg.  

Waarom een krant?

De woordvoerder van Visit Zuid-Limburg over waarom er is gekozen om een krant toe te voegen aan de communicatiemiddelen. "In het digitale tijdperk kun je het beste ontspannen door eens niet op je schermpje te hoeven kijken en actuele tastbare informatie in handen te hebben. De Vakantiekrant zien wij dan ook als aanvulling op onze bestaande kanalen zoals de jaarlijkse ‘Wegwijzer’ en de informatie die we online aanbieden. Op deze manier kunnen wij toeristen en recreanten ook ‘offline’ verleiden om het hele gebied te beleven en niet alleen naar de bekende plekken te gaan."

De volgende editie verschijnt op 1 oktober 2022.
Trefwoorden: dmo, krant, communicatie, marketing

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/06/22
ANWB inspecteert dit jaar volop campings in het buitenland
De ANWB-campinginspecteurs gaan ook deze zomer bijna 2000 aangesloten campings inspecteren in binnen...
23/06/22
Hoge vakantie-intentie onder woningeigenaren
Gaan Nederlanders met de oplopende prijzen nog wel op vakantie? ING onderzocht dat in relatie tot de woonmarkt. Met opmerkelijke uitkomsten
23/06/22
Exclusief voor leden
Vakantie dichterbij door hoge benzineprijs
Vakantiegangers blijven deze zomer dichter bij huis vanwege het coronavirus, de hoge brandstofprijzen en de inflatie. Deze invloeden zijn groot op de beslissingen van vakantiegangers.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
15/06/22
Paleissymposium Toekomst van toerisme
In het Koninklijk Paleis Amsterdam vond dinsdagavond 14 juni het Paleissymposium plaats. Koning Willem-Alexander was gastheer van het symposium met het thema ‘De toekomst van toerisme’. Prinses Beatrix was eveneens aanwezig.
15/06/22
Logan Landing verkozen tot ‘Beste Bed & Breakfast van Nederland 2022’
Bed & Breakfast Logan Landing is woensdag verkozen tot Beste Bed & Breakfast van Nederland 2...
14/06/22
Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg. De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?