Geplaatst op: 10-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen wil zich ontwikkelen tot een bewuste bestemming en gaat daartoe 325.000 euro in de vrijetijdseconomie investeren. De term 'bewuste bestemming' is in Nederland door CELTH geïntroduceerd in haar Agenda Bewuste Bestemmingen

De provincie Groningen en Nationaal Programma Groningen dragen beide € 325.000 bij aan het project Vrijetijdseconomie dat wordt uitgevoerd door Economic Board Groningen. Het project startte op 1 juni  met het doel om het ondernemerschap in de vrijetijdssector te versterken.

Ondernemers ondersteunen bij ontwikkeling

Het project 'Groningen als Bewuste Bestemming impuls Vrijetijdseconomie & Gebiedsontwikkeling´ gaat ondernemers in de vrijetijdssector ondersteunen bij hun groei en ontwikkeling. "Zo zorgen we voor aantrekkelijke bestemmingen met een samenhangend en herkenbaar aanbod”, schrijven de initiatiefnemers. 

Programmateam Economic Board Groningen

De uitvoeringsorganisatie Economic Board Groningen voert het project vanaf 1 juni uit. Het projectteam bestaat uit programmamanager Michelle Moret, vrijetijdsmakelaar Jenz Verbogt en programmabegeleider Christa Assink. De vrijetijdsmakelaar gaat ondernemers helpen bij het ontwikkelen van toeristische en recreatieve activiteiten en arrangementen in onze provincie. Akke Groenewoud, bestuurder Economic Board Groningen: "De makelaar legt verbindingen en bemiddelt tussen ondernemers, organisaties, het onderwijs en financieringsmogelijkheden. Doel is om recreatie en toerisme in onze provincie een impuls te geven en ondernemerschap te stimuleren. Dit heeft een positief effect op de leefbaarheid en brede welvaart in Groningen.”

Op naar een belangrijke toeristische bestemming

De provincie ziet kansen voor de Groningse vrijetijdseconomie. Gedeputeerde Mirjam Wulfse: "We weten dat Groningen steeds meer wordt gezien als een aantrekkelijke bestemming door bezoekers met bovengemiddelde interesse voor de combinatie van cultuur, erfgoed en bijzondere landschappen. De Groninger ondernemers in de vrijetijdssector spelen hierbij een belangrijke rol. Met de komst van het team van de vrijetijdsmakelaar kunnen we zorgen dat Groningen in 2030 een belangrijke toeristische bestemming wordt."

Link: https://nationaalprogrammagroningen.nl/nieuws/2022/06/08/extra-impuls-voor-vrijetijdseconomie/
Topics:Beleid
Trefwoorden: beleid, toerisme, Groningen, ondernemen, investeringen

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...