Geplaatst op: 09-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Kritische Harald Buijtendijk bij uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.

Kritische Harald Buijtendijk bij uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.
Harald Buijtendijk. Foto: CELTH

Vandaag om 12.00 start de uitzending 'Actieagenda boost voor bestemming Nederland'. Daarbij als slotspreker Harald Buijtendijk. Kritisch docent en onderzoek en tegelijkertijd ook actief voor deze agenda.

Anderhalf jaar geleden in de lockdown meldde Harald kritisch: "Een crisis, zoals nu de coronacrisis, laat altijd zien waar de zwakheden zitten in bestaande structuren. De huidige vorm van massatoerisme die is ontstaan na de industriële revolutie en die in stand wordt gehouden door een groot deel van de reissector is structureel niet duurzaam. Die vorm is niet goed voor de planeet en steeds ongezonder voor mensen. We houden het echter in stand omdat het historisch zo gegroeid is en vanzelfsprekend lijkt te zijn. Fundamentele vragen worden te weinig gesteld. Zoals: hoe maak je vakanties waar mensen echt gelukkig en gezond van worden en blijven en welke vormen van mobiliteit horen daarbij?”

Daarom zijn we nieuwsgierig naar zijn slotpresentatie en de antwoorden op de vragen van de dagvoorzitter. Mis het niet 12.00 kijken! Je kan je nog gratis inschrijven. De uitzending kun je ook bekijken via nrit.nl

Sprekers:

> Anouk van Eekelen (Director Destination Development bij NBTC)
> Kees van Wijk (voorzitter Gastvrij Nederland)
> Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)
> Harald Buijtendijk (CELTH, senior docent BUas)

De uitzending ‘Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland’ is op donderdag 9 juni en start om 12.00. In uur word je helemaal bijgepraat. De uitzending stopt om 13.00. Na afloop kun je integraal de uitzending bekijken. Een week later worden ook de films van de sprekers deelbaar gemaakt.

Mis het niet, word expert in de verandering van toerisme door de Actieagenda. Zeker kijken, schrijf je in.

Deze uitzending komt tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.
Trefwoorden: Actieagenda, Nederland, destinatie, duurzaam, onderzoek, toerisme, CELTH

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...