Geplaatst op: 07-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Vernieuwd platform voor evenementen

Vernieuwd platform voor evenementen
Weergave van het dashboard van het vernieuwde platform. Foto: Respons

Respons lanceert Events Insights als nieuw online platform met gedetailleerde informatie over evenementensector. Eigenlijk gaat het om een vernieuwing van de Respons databaseproducten, maar met uitzondering van de data is alles nieuw. 

Respons directeur Lex Kruijver: "De vernieuwing stond al lang op onze planning en door de coronacrisis konden we deze versneld doorvoeren. Tijdens de pandemie is duidelijk geworden dat historische en actuele evenementendata belangrijk zijn voor onze sector.”

Ook grafieken zijn mogelijk

Het nieuwe platform is toegankelijker dan het vorige en ook de performance is sterk verbeterd. Het gebruiksgemak is vergroot onder meer door het toevoegen van functionaliteiten. Daarbij zijn wensen van bestaande gebruikers zoveel mogelijk vervuld. Zo is het zoeken vereenvoudigd. Ook is er een geografisch dashboard toegevoegd. Verder kunnen resultaten op verschillende manieren worden getoond waaronder in grafiekvorm. Deze grafieken kunnen eenvoudig worden gekopieerd. De exportmogelijkheid is gebleven maar werkt eenvoudiger.

Verzamelingen

Ook in de verzamelingen die Respons aanbiedt is wat gewijzigd. Zo zijn festivals en concerten samengevoegd. De onderwerpen sport, beurzen en G50 gemeenten & evenementen zijn gebleven. Abonnees op deze verzamelingen krijgen ook toegang tot de monitor met cijfers en analyses per segment. De Top 100 is vanaf nu alleen via Events Insights toegankelijk. Maar door de uitgebreidere functionaliteiten kan deze op meerdere manieren inzichtelijk worden gemaakt.

Aantrekkelijk aanbieden

Eerder presenteerde Respons de vernieuwing van de monitoren naar een online platform. De Monitor Beurzen en Festivals & Concerten zijn  inmiddels beschikbaar. De Monitor Sportevenementen en G50 Gemeenten & Evenementen volgen spoedig. Ze bevatten cijfers, analyses en trends uit de specifieke segmenten die aantrekkelijk worden aangeboden. Zo zijn tabellen en grafieken dynamisch en is er meer beeldmateriaal. Daarnaast kan er meerdere malen per jaar nieuwe data en actuele analyses worden toegevoegd.
 

VVEM en CLC-VECTA zijn betrokken

Met de vernieuwing sluit Respons aan bij de veranderende wensen en behoeften van de klanten. Ook brancheorganisaties als VVEM en CLC-VECTA zijn betrokken. Daarnaast zijn de producten aantrekkelijker voor nieuwe klanten. Niet alleen binnen Events Insights en de monitoren maar ook in afgeleide producten zoals maatwerk of API dataleveringen. Lex Kruijver: "Respons heeft een unieke positie als het gaat om evenementendata en -onderzoek. Met de vernieuwingsslag tonen we aan dat we die positie willen versterken. We willen de gegevens ook blijven delen met de partijen binnen de verschillende sectoren van de evenementenbranche”.
Trefwoorden: evenementen, beurzen, data, dashboard, monitor Kruijver

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
20/03/24
Veel reisverkeer met Paasweekend
Parijs, Barcelona en Amsterdam zijn de meest populaire bestemmingen voor Nederlanders tijdens het Paasweekend. Naar Nederland komen vooral Duitsers, Belgen en Italianen. De Fransen volgen op plek 4. Dat ziet Booking.com in haar data.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
14/03/24
Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.
11/03/24
Update voor fietsroute Venlo - Kleve
Vijf projecten die grensoverschrijdende samenwerking tussen Limburg en Duitsland bevorderen, krijgen subsidie vanuit het Kleinprojectenfonds. Onder meer een fietsroute wordt verbeterd en subsidie maakt gebundelde informatie mogelijk over evenementen.
08/03/24
Apollo Reizen wordt sponsor NN Rotterdam Marathon
Apollo Reizen kondigt de samenwerking aan met de NN Marathon Rotterdam als officiële sponsor. Met deze strategische alliantie laat Apollo Reizen haar betrokkenheid bij de sport zien vergroot en de NN Marathon Rotterdam ontvangt meer inkomsten.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...