Geplaatst op: 03-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Hoe verandert toerisme in Nederland door de Actieagenda?

Hoe verandert toerisme in Nederland door de Actieagenda?
Ondernemer of beleidsmaker, of je volgt een opleiding, deze Actieagenda beïnvloedt je werk en je visie op toerisme.

De herijkte Actieagenda voor de gastvrijheidsindustrie, velen in de sector hebben er iets over gehoord maar wat kun je er echt mee? Kijk daarom naar de online inspiratiesessie ‘Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland’ op donderdag 9 juni. De uitzending start om 12.00.

Veel bedrijven, overheden en  opleidingen pakken een rol in de Actieagenda. Toch weten heel veel mensen niet waar het voor staat en wat het betekent voor Nederland. Het is een levend document dat telkens meegaat in actuele ontwikkelingen. De acties en uitkomsten van onderzoeken zijn voor iedereen relevant. De Actieagenda zorgt deels voor de uitvoering van Perspectief 2030, het plan van de sector om tot waardevol toerisme te komen voor alle Nederlanders.

Daarom nodigden we experts uit om te vertellen wat zij er mee doen. Deze experts zijn ook kritisch op de ontwikkelingen en de uitkomsten. Kijk mee. Ondernemer of beleidsmaker, of je volgt een opleiding, deze Actieagenda beïnvloedt je werk en je visie op toerisme. De online uitzending is helemaal gratis. Schrijf je meteen in via Toerismecongres.nl.

Sprekers:

> Anouk van Eekelen (Director Destination Development bij NBTC)
> Kees van Wijk (voorzitter Gastvrij Nederland)
> Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)
> Harald Buijtendijk (CELTH, docent BUas)

De uitzending ‘Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland’ is op donderdag 9 juni en start om 12.00. In uur word je helemaal bijgepraat. De uitzending stopt om 13.00. Na afloop kun je integraal de uitzending bekijken. Een week later worden ook de films van de sprekers deelbaar gemaakt.

Mis het niet, word expert in de verandering van toerisme door de Actieagenda. Zeker kijken, schrijf je in.

Deze uitzending komt tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: Actieagenda, toerisme, opleiding, hogeschool, ondernemer, beleidsmaker, onderzoek, productontwikkeling, destinatie, bestemming

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/06/22
ANWB inspecteert dit jaar volop campings in het buitenland
De ANWB-campinginspecteurs gaan ook deze zomer bijna 2000 aangesloten campings inspecteren in binnen...
23/06/22
Hoge vakantie-intentie onder woningeigenaren
Gaan Nederlanders met de oplopende prijzen nog wel op vakantie? ING onderzocht dat in relatie tot de woonmarkt. Met opmerkelijke uitkomsten
23/06/22
Exclusief voor leden
Vakantie dichterbij door hoge benzineprijs
Vakantiegangers blijven deze zomer dichter bij huis vanwege het coronavirus, de hoge brandstofprijzen en de inflatie. Deze invloeden zijn groot op de beslissingen van vakantiegangers.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
15/06/22
Paleissymposium Toekomst van toerisme
In het Koninklijk Paleis Amsterdam vond dinsdagavond 14 juni het Paleissymposium plaats. Koning Willem-Alexander was gastheer van het symposium met het thema ‘De toekomst van toerisme’. Prinses Beatrix was eveneens aanwezig.
15/06/22
Logan Landing verkozen tot ‘Beste Bed & Breakfast van Nederland 2022’
Bed & Breakfast Logan Landing is woensdag verkozen tot Beste Bed & Breakfast van Nederland 2...
14/06/22
Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg. De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?