Geplaatst op: 03-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Hoe verandert toerisme in Nederland door de Actieagenda?

Hoe verandert toerisme in Nederland door de Actieagenda?
Ondernemer of beleidsmaker, of je volgt een opleiding, deze Actieagenda beïnvloedt je werk en je visie op toerisme.

De herijkte Actieagenda voor de gastvrijheidsindustrie, velen in de sector hebben er iets over gehoord maar wat kun je er echt mee? Kijk daarom naar de online inspiratiesessie ‘Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland’ op donderdag 9 juni. De uitzending start om 12.00.

Veel bedrijven, overheden en  opleidingen pakken een rol in de Actieagenda. Toch weten heel veel mensen niet waar het voor staat en wat het betekent voor Nederland. Het is een levend document dat telkens meegaat in actuele ontwikkelingen. De acties en uitkomsten van onderzoeken zijn voor iedereen relevant. De Actieagenda zorgt deels voor de uitvoering van Perspectief 2030, het plan van de sector om tot waardevol toerisme te komen voor alle Nederlanders.

Daarom nodigden we experts uit om te vertellen wat zij er mee doen. Deze experts zijn ook kritisch op de ontwikkelingen en de uitkomsten. Kijk mee. Ondernemer of beleidsmaker, of je volgt een opleiding, deze Actieagenda beïnvloedt je werk en je visie op toerisme. De online uitzending is helemaal gratis. Schrijf je meteen in via Toerismecongres.nl.

Sprekers:

> Anouk van Eekelen (Director Destination Development bij NBTC)
> Kees van Wijk (voorzitter Gastvrij Nederland)
> Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)
> Harald Buijtendijk (CELTH, docent BUas)

De uitzending ‘Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland’ is op donderdag 9 juni en start om 12.00. In uur word je helemaal bijgepraat. De uitzending stopt om 13.00. Na afloop kun je integraal de uitzending bekijken. Een week later worden ook de films van de sprekers deelbaar gemaakt.

Mis het niet, word expert in de verandering van toerisme door de Actieagenda. Zeker kijken, schrijf je in.

Deze uitzending komt tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: Actieagenda, toerisme, opleiding, hogeschool, ondernemer, beleidsmaker, onderzoek, productontwikkeling, destinatie, bestemming

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/06/22
5 grote religieuze erfgoedlocaties in Limburg altijd te zien door 360 graden tours
Dmo Visit Zuid-Limburg heeft in samenwerking met de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed vijf iconische religieuze erfgoed locaties in Zuid-Limburg ontsloten middels 360-graden- en audiotours. Het gaat om bekende grote locaties.
20/06/22
Exclusief voor leden
Avonturenhuis Zeewolde officieel open
Zaterdagmiddag 18 juni opende Scouting op spectaculaire wijze het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed Zeewolde. Een lintje knippen past niet zo bij Scouting. Daarom werd er met zo’n 170 scouts uit het hele land en vele partners een enorme kettingreactie gebouwd op het terrein.
20/06/22
Exclusief voor leden
Snel meer groen in de Kalverstraat
Zaterdag 18 juni markeerde de start van een groen samenwerking: de Kalverstraat en de kersverse Groenburgemeester van Amsterdam, Isa Hoes, slaan de handen ineen. Een quick fix om snel meer groen in de drukke Kalverstraat te plaatsen.
17/06/22
Exclusief voor leden
12.000 leerlingen leveren innovatieve ideeën voor Van Gogh Museum
Ruim 12.000 leerlingen van ongeveer 250 scholen zijn door Van Gogh Museum en ASML uitgedaagd om binnen Vakkanjers hun talenten en technologische vaardigheden te ontdekken én in te zetten in de praktijk. Het leverde veel innovatieve en verrassende projecten op.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
16/06/22
Van feestgrot naar een feest met 3D grotschilderingen
De alom bekende feestgrot in Valkenburg, bestaat niet meer. Daar waar vele bruidsparen hun huwelijk ...
15/06/22
Exclusief voor leden
Eerste OIKOS prijs voor een museum naar het Thermenmuseum
Het Thermenmuseum mocht op vrijdag 10 juni de OIKOS-publieksprijs in ontvangst nemen. Een onderscheiding die normaliter alleen aan classici en historici wordt uitgereikt die op voortreffelijke wijze de Oudheid onder de aandacht van een groot publiek hebben gebracht.