Geplaatst op: 03-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht in spotlight organisatoren

Maastricht in spotlight organisatoren
300 organisatoren beleven Maastricht.

Van 13 tot en met 16 juni 2023 verwelkomt beurscomplex MECC Maastricht het bekende evenement in de Europese Exhibitions industry, de UFI European Conference. Ruim 300 organisatoren beleven in een vakevenement, het complex en de stad Maastricht. Een enorme kans voor stad en regio om evenementen en beurzen naar zich toe te halen.

Het evenement, dat georganiseerd wordt door UFI (the Global Association of the Exhibition Industry), zal bezocht worden door 300 vooraanstaande organisatoren van internationale vakbeurzen, directieleden van locaties en dienstverlenende bedrijven in de event industrie.
 
UFI is de wereldwijde vereniging van 's werelds meest toonaangevende organisatoren van vakbeurzen en beurs venues. Naast dit belangrijke netwerk brengt UFI ook een cluster van nationale en internationale brancheverenigingen en een keur aan organisatoren van vakbeurzen samen. Het belangrijkste doel van UFI is het vertegenwoordigen, promoten en ondersteunen van de zakelijke belangen van haar leden en de beurzenindustrie in het algemeen. UFI vertegenwoordigt wereldwijd 50.000 werknemers die alle werkzaam zijn in de vakbeurzenindustrie en werkt daarnaast nauw samen met de 64 internationale, nationale en regionale verenigingen. Momenteel zijn er 821 organisaties in 86 landen als lid geregistreerd.

Ontwikkelingen en netwerken

Tijdens de jaarlijkse European Conference 2023 in MECC Maastricht staan onderwerpen als trends in de event industry, case studies en internationale sprekers op de agenda. Uiteraard is er voldoende gelegenheid om te netwerken en de venue MECC Maastricht en stad en regio te verkennen. Het jaarlijkse congres werd eerder georganiseerd in steden als Poznan, Birmingham en Verona. 

Rol voor Maastricht

Een groot deel van het congres draait op de gastvrijheid van de gaststad. Partners van MECC Maastricht zoals Maastricht Convention Bureau, Spauwen Travel Group, Rebelle Maastricht, Houben Souren en Samenwerkende Hotels Maastricht (SAHOT) slaan de handen in een om dit evenement mogelijk te maken in Maastricht.

Oana Cipca, Business Development Manager MECC Maastricht: "MECC Maastricht is sinds 2016 lid van UFI en lobbyt al jaren om dit internationale congres naar Maastricht te halen. Wij zijn verheugd om de 300 internationale organisatoren van vakbeurzen en directies van venues kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die wij als stad en regio te bieden hebben, de hotels, de restaurants en uiteraard het onlangs vernieuwde MECC Maastricht en onze partners. En mooie kans om Maastricht én MECC Maastricht internationaal op de kaart te zetten bij deze 300 organisatoren wat uiteindelijk zal resulteren in een nog grotere economische spin-off voor de stad en regio.”
Trefwoorden: Maastricht, DMO, evenement, beurs, regiomarketing, citymarketing

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/10/22
Hoe richt je de stad uitdagend in voor de WK volleybal?
Het WK volleybal voor vrouwen vindt plaats in drie speelsteden in Nederland. Apeldoorn is daar één van. Toernooidirecteur Manon Flier legt de inrichting uit.
03/10/22
4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines!
30/09/22
Belgische bedrijven vinden in Nederland aantrekkelijk vestigingsklimaat
In vijf jaar tijd is het aantal Belgische multinationals in Nederland toegenomen van 1138 in 2015 naar 1528 in 2020. Voor DMO's die ook actief zijn in het werven van bedrijven is dit een opvallende trend.
27/09/22
Datatool Limburg Marketing geeft uniek inzicht in bezoeker regio
Limburg Marketing heeft in samenwerking met de Universiteit Maastricht een unieke datatool ontwikkel...
26/09/22
Exclusief voor leden
Lastige campagneboodschap: stuur geen app naar bestuurder
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat lanceert vandaag de campagne ‘Mij Nie Appen!’. Die moet het aantal verkeersslachtoffers en ongelukken tijdens het reizen door smartphonegebruik verminderen.
07/09/22
Exclusief voor leden
Museum Verhildersum maakt belevingspunt zanger Ede Staals
Museum Verhildersum in Leens gaat een expositie maken over het leven van de Groninger zanger Ede Staal en de landschappen uit zijn muziek en gedichten. Het project krijgt subsidie van de provincie Groningen uit de regeling 'Vernieuwing vaste presentatie erfgoed'.
23/08/22
Wandelen en regionale producten snoepen
In Flevoland wordt nu volop geoogst. De combinatie tussen wandelen en de lokale producten kopen en eten wordt volop aangeboden. Mooie inspiratie voor partners in recreatie om dit onderwerp op te pakken.
19/08/22
Hoe positioneer je je regio als wijnbestemming?
Dmo Visit Zuid-Limburg positioneert de regio graag als wijngebied. Dat doet het met routes maar om de beleving van wijn naar een hoger niveau te brengen gebeurt dat ook door lichte ondersteuning in pr van het tijdelijk Wijnrestaurant op het Land.