Geplaatst op: 27-05-2022
Auteur: Marc Gerlings

Spannende verhalen in Op vleugels gedragen

Spannende verhalen in Op vleugels gedragen
Cover voor- en achterkant gecombineerd. Foto: Elmar

Harold van der Linden heeft 55 jaar lang aan de stuurknuppel van een vliegtuig gezeten. Vrijwel vanaf de oprichting was hij in dienst van Transavia waardoor hij de groei, en de groeistuipen, van deze luchtvaartmaatschappij van nabij heeft meegemaakt. Op 1 juni overhandigt hij zijn verhalenbundel Gedragen op vleugels aan CEO Transavia Marcel de Nooijer.

Iedereen denkt dat het moderne vliegverkeer tot in de puntjes geregeld is, en die illusie wordt zorgvuldig instandgehouden. Uit de verhalen van Harold van der Linden komt een ander beeld naar voren. Hij kijkt terug op veertig jaar als commercieel piloot en hij gunt de lezers een blik in de cockpit. Nu hij gepensioneerd is deelt hij de verhalen die hij als actieve gezagvoerder beter voor zich kon houden.

Zijn verhalen zijn soms bizar, grappig, zelfs onroerend en vaak ronduit spannend. Altijd zijn ze uit de eerste hand en openhartig opgeschreven. Daarbij valt op dat Van der Linden veel oog heeft voor details en een nuchtere kijk op de luchtvaart. De cover van het boek mag niet onvermeld blijven. Op het eerste gezicht lijkt het een illustratie uit een jongensboek. Maar als je goed kijkt dan zie je Van der Linden als klein jongetje staan, en als oudere heer weglopen, terwijl zo ongeveer alles waarmee hij gevlogen heeft zijn decor vormt.

In dit boek neemt hij zijn lezers mee naar onder andere Vietnam en Mexico, naar Zaïre en Kreta, naar Cuba en naar de VS. Hij vliegt in ‘alles wat vleugels met kleppen’ heeft zoals een Dakota, een Caravelle en uiteraard in heel veel Boeings. En natuurlijk wordt hij geconfronteerd met de wet van Murphy.

Van der Linden biedt met dit boek voor mensen die werken in de luchtvaart veel herkenbare ervaringen. Voor mensen die de luchtvaart slechts kennen als passagier geeft dit boek veel nieuwe en spannende inzichten. En als je het boek uit hebt, dan is je vertrouwen in de luchtvaart en de bemanning alleen maar toegenomen. Een sectie mooie kleurenfoto’s en een verklarende woordenlijst maken het boek 'Op vleugels gedragen' compleet.
Trefwoorden: piloot, vliegen, Transavia

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/10/22
Hoe richt je de stad uitdagend in voor de WK volleybal?
Het WK volleybal voor vrouwen vindt plaats in drie speelsteden in Nederland. Apeldoorn is daar één van. Toernooidirecteur Manon Flier legt de inrichting uit.
03/10/22
4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines!
30/09/22
Belgische bedrijven vinden in Nederland aantrekkelijk vestigingsklimaat
In vijf jaar tijd is het aantal Belgische multinationals in Nederland toegenomen van 1138 in 2015 naar 1528 in 2020. Voor DMO's die ook actief zijn in het werven van bedrijven is dit een opvallende trend.
27/09/22
Datatool Limburg Marketing geeft uniek inzicht in bezoeker regio
Limburg Marketing heeft in samenwerking met de Universiteit Maastricht een unieke datatool ontwikkel...
26/09/22
Exclusief voor leden
Lastige campagneboodschap: stuur geen app naar bestuurder
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat lanceert vandaag de campagne ‘Mij Nie Appen!’. Die moet het aantal verkeersslachtoffers en ongelukken tijdens het reizen door smartphonegebruik verminderen.
07/09/22
Exclusief voor leden
Museum Verhildersum maakt belevingspunt zanger Ede Staals
Museum Verhildersum in Leens gaat een expositie maken over het leven van de Groninger zanger Ede Staal en de landschappen uit zijn muziek en gedichten. Het project krijgt subsidie van de provincie Groningen uit de regeling 'Vernieuwing vaste presentatie erfgoed'.
23/08/22
Wandelen en regionale producten snoepen
In Flevoland wordt nu volop geoogst. De combinatie tussen wandelen en de lokale producten kopen en eten wordt volop aangeboden. Mooie inspiratie voor partners in recreatie om dit onderwerp op te pakken.
19/08/22
Hoe positioneer je je regio als wijnbestemming?
Dmo Visit Zuid-Limburg positioneert de regio graag als wijngebied. Dat doet het met routes maar om de beleving van wijn naar een hoger niveau te brengen gebeurt dat ook door lichte ondersteuning in pr van het tijdelijk Wijnrestaurant op het Land.