Geplaatst op: 12-05-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Viersterren NEO KVL hotel opent deuren in het Brabantse Oisterwijk

Gevestigd in voormalige leerfabriek Koninklijke Verenigde Leder

Viersterren NEO KVL hotel opent deuren in het Brabantse Oisterwijk

Het sfeervolle dorp Oisterwijk in Brabant is een viersterrenhotel rijker: het NEO KVL hotel. Het design hotel heeft 68 modern ingerichte kamers, restaurant, spa, vergaderruimten, 2 hotelbars waaronder de Sky rooftopbar en een indrukwekkend atrium. Het hotel ligt op loopafstand van het centrum van Oisterwijk en op 500 meter van het station van Oisterwijk. Ook heeft het de beschikking over een eigen parkeerplaats.


Historie

Het industriële pand waarin NEO KVL hotel gevestigd is, ademt historie uit want in de jaren twintig van de vorige eeuw was de Koninklijke Verenigde Leder (KVL) leerfabriek - opgericht in 1916 – de grootste in heel Europa. Het hele KLV-terrein is inmiddels herontwikkeld tot een bedrijventerrein met kantoren, horeca en nieuwbouwwoningen. Het NEO KVL hotel is gevestigd in wat ooit het meest markante gebouw op het terrein was - het voormalige U-gebouw - dat een glazen overkapping kreeg waardoor een monumentaal atrium gerealiseerd is.


Fiets- en wandelparadijs

‘Wij richten ons niet alleen op de zakelijk markt, uiteraard verwelkomen wij met open armen toeristen uit binnen- en buitenland die Oisterwijk - één van de mooiste dorpen in Nederland – en omgeving willen bezoeken’, aldus manager Serkan Aslan. Gasten kunnen kiezen uit vier kamertypen: Comfort, Comfort Deluxe, Premium Suite en Grand Suite.

Het hotel vormt ook een prima uitvalsbasis voor de talrijke fiets- en wandelmogelijkheden die het Nationaal Park de Loonse en Drunense Duinen, de bossen en meer dan 80 vennen in de omgeving van Oisterwijk bieden. De steden Tilburg, Eindhoven en Den Bosch liggen op korte rijafstand.


Cultureel trefpunt

Naast recreatie biedt Oisterwijk en omgeving een groot aanbod aan culturele bezienswaardigheden, waaronder vele galerieën, het Natuurtheater, de Kerkhovense Molen en kasteel Nemerlaer. ‘Wij dragen cultuur ook een warm hart toe en hebben de ambitie om ons atrium in te zetten als toonzaal voor kunsttentoonstellingen en andere artistieke uitvoeringen’, stelt Aslan.

Trefwoorden: Viersterren hotel, nieuwe hotel

CELTH
 






||| Nieuws |||

09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...