Geplaatst op: 09-05-2022
Auteur: Marc Gerlings

Miljoenste bezoeker voor Keukenhof

Miljoenste bezoeker voor Keukenhof
Op 8 mei ging de miljoenste bezoeker door de poort. Foto: Keukenhof.

Op zondag 8 mei wandelde rond het middaguur de miljoenste bezoeker Keukenhof 2022 binnen. Met nog een week te gaan zijn daarmee alle verwachtingen overtroffen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag komt daarmee op 22.000. Daarmee komt het aantal bezoeker boven de prognose uit.

Voor dit eerste jaar na de coronaperiode werd uitgegaan van 700.000 tot een miljoen bezoekers in 8 weken tijd. Het blijkt dat het toerisme zich veel sneller herstelt dan verwacht. Ook dit jaar komt het publiek weer uit alle landen van de wereld. De bloeiende velden en Keukenhof hebben hun grote aantrekkingskracht behouden.

"We zijn er trots op dat we nu al ruim een miljoen mensen een fleurige dag hebben bezorgd”, geeft directeur Bart Siemerink aan. "Met nog een week te gaan, komen we op 75% uit van het aantal bezoekers in het recordjaar 2019. Dat is na twee jaar sluiting een enorme opsteker voor ons hele team."

Het mooie en koele weer van dit voorjaar is gunstig: de bloemen blijven lang mooi en de bezoekers hebben daardoor een aangenaam verblijf in het park. Omdat Keukenhof dit jaar werkt met een maximumaantal bezoekers per dag zijn er nagenoeg geen verkeersproblemen geweest in de Bollenstreek dit seizoen.  De laatste week in Keukenhof bloeien vooral late tulpen en het park is nog steeds kleurrijk. Keukenhof is nog geopend tot en met 15 mei.
Trefwoorden: attractie, park, Keukenhof,

||| Blogs |||

02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/06/22
ZKA en Seinpost treden naar buiten als één merk: Ginder
De afgelopen tien jaar waren ze ‘achter de schermen’ eigenlijk al één organisatie, bureau ZKA en Seinpost. Nu worden de expertises van de twee gespecialiseerde bureaus officieel gebundeld tot één merk.
23/06/22
Exclusief voor leden
 Bezoek aan Floriade valt enorm tegen
Het bezoek aan de Floriade valt enorm tegen. De bezoekersprognose wordt zowat gehalveerd. Dat kost de gemeente Almere weer miljoenen.
22/06/22
Friesland, Drenthe, Zeeland en Noord-Brabant beste fietsprovincies
Het Fietsplatform presenteert de nieuwe Kwaliteitsmonitor. Welke provincies scoren het best?
21/06/22
5 grote religieuze erfgoedlocaties in Limburg altijd te zien door 360 graden tours
Dmo Visit Zuid-Limburg heeft in samenwerking met de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed vijf iconische religieuze erfgoed locaties in Zuid-Limburg ontsloten middels 360-graden- en audiotours. Het gaat om bekende grote locaties.
17/06/22
Exclusief voor leden
12.000 leerlingen leveren innovatieve ideeën voor Van Gogh Museum
Ruim 12.000 leerlingen van ongeveer 250 scholen zijn door Van Gogh Museum en ASML uitgedaagd om binnen Vakkanjers hun talenten en technologische vaardigheden te ontdekken én in te zetten in de praktijk. Het leverde veel innovatieve en verrassende projecten op.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
Toeristisch aanbod Groningen beter zichtbaar met afspraken over content en regie merk
Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn vandaag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.
16/06/22
Van feestgrot naar een feest met 3D grotschilderingen
De alom bekende feestgrot in Valkenburg, bestaat niet meer. Daar waar vele bruidsparen hun huwelijk ...