Geplaatst op: 29-04-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

‘Avontuurtje in een uurtje’ is de opvallende campagneboodschap van MarketingOost. Deze campagne moet Nederlanders ervan bewust maken dat het veelzijdige Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. MarketingOost zet hiermee het onontdekte aanbod in de etalage om te laten zien dat Overijssel de meest verrassende provincie van Nederland is.

Aanleiding is het feit dat 41% van de Nederlanders hun vakantie nog moet boeken en een bestemming dichtbij door 31% wordt overwogen.

Boodschap met een spannend tintje

Op veel buitenreclame borden prijkt deze week de boodschap ‘Avontuurtje in een uurtje’. Een boodschap met een ‘spannend’ tintje die ervoor moet zorgen dat de consument op het verkeerde been wordt gezet. Want niemand zal direct denken aan Overijssel. En dát is precies wat MarketingOost de Nederlander wil laten ervaren. De perceptie is vaak dat Overijssel ver weg ligt. Terwijl dat in de praktijk niet het geval is. Ook blijkt uit onderzoek dat maar liefst 73% van de Nederlanders vindt dat er in Overijssel nog veel te ontdekken valt (bron: imago-onderzoek 2021, MarketingOost). Dat maakt Overijssel tot een interessante bestemming om de ‘zwevende' boekers te overtuigen om voor een avontuur in Overijssel te kiezen. 

Overijssel populair sinds corona 

Overijssel is, na Utrecht, de provincie die vorig jaar de grootste groei in overnachtingen heeft weten te realiseren (bron: CBS 2021). MarketingOost wil deze groei graag vasthouden en zet daarom in op de laatste reistrends om de last-minute boeker te overtuigen. Dit gebeurt door de nadruk te leggen op het veilig en vertrouwd in Nederland kunnen reizen. Maar ook door in te spelen op de trend betekenisvol reizen, ook wel transformatief reizen genoemd. Shelly van Winden, adviseur Strategie en Onderzoek van MarketingOost constateert: "Mensen willen diepere en betekenisvollere verbindingen ervaren met de plaatsen die ze in 2022 bezoeken. Ze willen weg van de massa, leren van lokale gemeenschappen en het verhaal achter een plek weten.”

On-ontdekt aanbod centraal 

Overijssel speelt in op deze trends door op haar platform VisitOost.nl een campagnepagina in te richten met ‘on-ontdekt’ aanbod. Indrukwekkende luchtfoto's, verdiepende verhalen en micro-avonturen vanuit de lucht moeten de consument aansporen om meer te willen weten over de bestemming. Geertje Oolbekkink, marketingadviseur van MarketingOost licht toe: "Wij claimen in onze positionering dat Overijssel de meest verrassende bestemming van Nederland is. En doen de consument een belofte dat Overijssel je verrijkt. De campagne is voor ons geslaagd als mensen niet alleen denken dat er in Overijssel veel te ontdekken valt, maar het dit jaar ook zelf willen gaan ervaren!"

Link: https://avontuurtjeineenuurtje.nl
Trefwoorden: marketing, dmo's, Overijssel, vakanties, toerisme

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
08/04/24
Exclusief voor leden
Graag een portie zon in de meivakantie 2024
Uit data van reisplatform Skyscanner blijkt dat vooral zonnige bestemmingen als Spanje, Italië en Portugal in trek zijn.
05/04/24
Exclusief voor leden
Wereldwijd toeristisch recordjaar voorspeld
De World Travel & Tourism Council (WTTC) voorspelt voor 2024 een recordjaar voor Travel & Tourism. De wereldwijde economische bijdrage van de sector een recordhoogte van 11,1 biljoen dollar zal bereiken.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.
03/04/24
Exclusief voor leden
Dormio start verhuur 76 appartementen in Breskens
Dormio Resorts & Hotels is gestart met de verhuur en het beheer van Breskens Apartments in Breskens, Zeeuws-Vlaanderen. Het complex, ontwikkeld door Cafferelli en Van der Poel, bestaat momenteel uit drie luxe appartementsgebouwen en biedt 76 appartementen en penthouses.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...