Geplaatst op: 08-04-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met looping

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met looping

Vandaag opende Center Parcs de eerste waterglijbaan met een looping in Nederland in het Brabantse Center Parcs De Kempervennen. Comedian Steven Brunswijk en presentator Jay-Jay Boske mochten als dynamisch duo de zogeheten Aqua Loop feestelijk inwijden in het bijzijn van influencers, pers, de burgemeester en wethouders en overige gasten. Samen met de Aqua Racer, een bandenglijbaan waar mensen in duo-vorm doorheen kunnen, is de Aqua Loop vanaf vandaag toegankelijk voor daredevils en glijbaanliefhebbers.

 

Om 12.00 uur vanmiddag gaf Steven Brunswijk het startschot, waarna Jay-Jay Boske als eerste durfal ‘over de kop’ ging in de Aqua Loop, onder het toeziend oog van alle toeschouwers. Ook Brunswijk zelf werd uitgedaagd tot een poging om de glijbaan uit te testen en maakte zijn debuut. "Deze snelheid voelde ik volledig in mijn lijf”, laat Boske weten. "Door de g-krachten ging ik als een speer. De adrenaline kick die daaruit volgde, zal ik niet snel vergeten. Echt een spectaculaire ervaring!” Gezamenlijk wijdden de mannen, die groot liefhebber zijn van glijbanen en van snelheid, ook de Aqua Racer in. 

Installatie van formaat

De ingang van de Aqua Loop bevindt zich in een starttoren op een hoogte van bijna 12 meter. Hierin nemen badgasten plaats op een plateau in een glazen buis, die door een lifequard wordt afgesloten. Onder diens toeziend oog wordt de baan geactiveerd, en klapt het plateau onder de voeten vandaan. Dankzij een vrije val van 10 meter, is het mogelijk om vaart te maken in de buis, van ongeveer 50 kilometer per uur. De g-krachten die dan tot stand komen, zorgen voor een lancering door de looping. In nog geen 20 seconden legt men de volledige afstand af in de ruim 80 meter lange glijbaan. Lager in de starttoren, op 9 meter hoogte, begint de AquaRacer bandenglijbaan. Hierin start een parcours van ruim 100 meter, dat men alleen of in duovorm af kan glijden. 

     

Innovaties in De Kempervennen

De twee nieuwe glijbanen zijn onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma in Center Parcs De Kempervennen, waarin 35 miljoen euro is geïnvesteerd. In 2021 is een start gemaakt met het vernieuwen van alle 739 cottages. Inmiddels zijn 600 cottages klaar. Ook wordt het park voorzien van nieuwe bewegwijzering en een nieuwe entree. Door innovaties op het gebied van het digitaliseren van de ‘customer journey’ wordt geleidelijk het hele proces van het boeken, voorbereiden en beleven van de vakantie nog makkelijker door een digitale interface. Met behulp van de Center Parcs-app kunnen gasten snel en eenvoudig activiteiten en services boeken, een tafeltje reserveren en hun weg op de parkplattegrond vinden. De reserveringen komen op een digitale armband te staan, waarmee zij ook het slot van de cottage en de kluisjes in de Aqua Mundo kunnen openen.

Trefwoorden: Waterglijbaan, looping, primeur

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/11/22
Exclusief voor leden
Internationaal veel reisplannen
Internationaal zit reizen weer helemaal in het systeem van de consument. Maar liefst 63% plant de komende twaalf maanden een vakantiereis. Zij hebben een duidelijke voorkeur voor duurzame en sociaal verantwoorde merken en bestemmingen.
25/11/22
Holidayguru.nl wint award voor Beste Website van het Jaar 2022 in categorie Reizen
Dit jaar is de award voor Beste Website van het Jaar 2022 in de categorie Reizen gewonnen door Holidayguru.
23/11/22
EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne
‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie.
21/11/22
Exclusief voor leden
Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma.
16/11/22
Vakantieparken op de vingers getikt door ACM over prijsweergave
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting in de prijs opgenomen. Dat mag niet.
15/11/22
Exclusief voor leden
FlixBus noteert recordaantal passagiers in de zomer van 2022
FlixBus meldt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers in het zomerseizoen (Q2/Q3 van 2022) in de 39 landen waar zij actief is. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.
13/11/22
Veel plannen voor buitenlandse stedentrips
De helft van de Nederlanders is van plan om de komende drie jaar op stedentrip te gaan. Toeristische hotspots als Barcelona, Londen en New York zijn het meest in trek maar tegelijkertijd groeit de belangstelling voor minder bekende steden. Naar dichtbij bestemmingen gaat men bij voorkeur met de auto; op enige afstand gevolgd door trein en vliegtuig.