Geplaatst op: 21-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven

Thema Growing Green Cities is vertaald naar Het Groene Leven (+video)

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven
Logo Floriade Expo 2022.

Met drie hoofdletters erin, dat is de slogan van de reclamecampagne van Floriade Expo. Op 13 april opent de Koning de wereldtuinbouwtentoonstelling. Almere is dan een half jaar lang het podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar in Nederland gehouden wordt.  Hoe is de campagneboodschap vertaald? Van strategie naar uitvoering.

Het is een tijdelijke Expo met een doelstelling van 2 miljoen bezoekers. Floriade is er klaar voor, meldt de organisatie. De campagne om het publiek warm te maken voor een bezoek gaat vandaag 21 maart van start. Vanavond is de commercial op een groot aantal televisiezenders te zien.

Thema: Growing Green Cities

De Expo is een platform waar verschillende partijen, nationale en internationale deelnemers en partners hun bijdrage presenteren aan de bezoeker. Ieder laat op eigen wijze zien hoe zij bijdragen aan het thema van deze Floriade: Growing Green Cities. Zo wordt de bezoeker geïnformeerd en geïnspireerd door innovatieve oplossingen waarin de Nederlandse Tuinbouw een belangrijke rol speelt.

Campagne strategie

De rol van de Expo als platform is doorvertaald in de marketingcommunicatie- strategie. Met de campagne richt Floriade zich op een breed publiek en wordt de consument geprikkeld om in korte tijd top-of-mind te worden bij het plannen een dagje uit. Samen met creative agency Neew en creative production studio Postoffice Amsterdam is een een positieve en aspirationele campagne uitgewerkt in opvallende en onderscheidende uitingen. Almere vormt het decor van de campagne. Het ziet er zo uit:



Campagne gedachte: Het Groene Leven is een feest

‘Vergroenen’. Een woord dat we de afgelopen jaren veel hebben gehoord. Veel Nederlanders zien vergroenen als een lastige opgave: duur, een hele omschakeling qua levensstijl en vooral heel veel minderen. Floriade denkt hier echter anders over en laat Nederland zien dat een groene stad een feest is voor jong en oud.

In de Floriade campagne worden mensen geïnspireerd door te laten zien hoe mooi deze groene stad kan zijn. In de commercial wordt getoond dat het leven in een groene stad het goede leven is, ook wel: Het Groene Leven. Een leven vol gezondheid, comfort, geluk, energie en plezier. De bron van dit groene leven is Floriade. Hier zie je hoe dit leven werkelijkheid kan worden in onze steden en hoe je dit zelf kan waarmaken met inspirerende voorbeelden.

Floriade Expo 2022

Van 14 april tot en met 9 oktober 2022 is Almere hét podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022. De Nederlandse tuinbouw presenteert dan samen met nationale en internationale partners, innovaties en oplossingen voor duurzame en leefbare steden. Op het 60 hectare grote terrein staat het thema "Growing Green Cities” centraal. Het expoterrein ligt op korte reisafstand van Amsterdam en direct aan de A6 met uitzicht op de skyline van Almere.
Trefwoorden: Florriade, campagne

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...