Geplaatst op: 25-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

De vrijetijdsopleidingen van de Brabantse MBO-opleiding De Rooi Pannen zitten eindelijk samen op 1 campus. In het nieuwe gebouw aan de Tilburgse Ringbaan-West zijn Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen onder een dak samengebracht. "Het is een prachtige etalage van ons praktijkonderwijs,” vertelt Joris Karman, directeur van de twee onderwijsafdelingen. 

De scholengemeenschap investeerde in totaal tien miljoen euro in de verbouwing van het gebouw waarin wordt opgeleid voor sectoren die hard zijn getroffen door corona. De Rooi Pannen heeft ook vrijetijdsopleidingen in Breda en Tilburg. In Breda zit de opleiding in een oude kazerne waar in het eigen hotel prachtige themakamers zijn gerealiseerd. 

Geen onderwijsgebouw

"Een onderwijsgebouw dat geen onderwijsgebouw is, is wat het nieuwe gebouw moest worden,” vertelt Karman. "Het is gebouwd op onze missie: elke student leren het beste uit zichzelf te halen. Met een podcaststudio, foto-/filmstudio met green screen, front office, vliegtuig, backstage en meer prikkelt het gebouw om die visie te realiseren.” Kees van Strien, voorzitter van het college van bestuur, vult aan: "Deze praktijkfaciliteiten van Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen zijn goed zichtbaar vanaf Ringbaan-West. We willen aan de buitenwereld laten zien dat ons praktijkonderwijs meer is dan alleen horeca en een winkelcentrum.”

RooiPannen

Mbo’ers zijn hard nodig

Voor de officiële opening van het nieuwe gebouw op woensdag 23 februari werd Fons Jurgens, algemeen directeur van de Efteling, ingeschakeld om het lintje door te knippen. "De samenwerking met mbo-scholen als De Rooi Pannen is erg belangrijk voor de Efteling,” vertelt hij. "We hebben mbo’ers zeker in de toekomst hard nodig. Dit mooie praktijkgebouw helpt daarbij en geeft vleugels aan het onderwijs hier. De ambitie van De Rooi Pannen om de beste te zijn in praktijkgerichtheid spreekt ons erg aan." De focus op leren in de praktijk was ook tijdens de opening te zien, waarbij studenten rondleidingen gaven, hapjes serveerden en een show uitvoerden waarin onder anderen dansers, sporters, stewardessen, musici en marketeers een rol hadden.

RooiPannen
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, horeca, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, reisbranche

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...