Geplaatst op: 15-02-2022
Auteur: redactie
NRIT Media

Merk Fryslân is de nieuwe hoofdsponsor Visit Friesland Elfsteden Race

Merk Fryslân is de nieuwe hoofdsponsor Visit Friesland Elfsteden Race

Merk Fryslân is de nieuwe hoofdsponsor van de Visit Friesland Elfsteden Race en co-sponsor van de Bloeizone Fryslân Driedaagse. Dit werd vandaag bekendgemaakt op het online Frysk Toerisme Kongres. De twee wielrenevenementen van hoogwaardig niveau vinden van 3 tot en met 6 maart 2022 plaats op diverse plekken in Friesland. "We zijn heel blij met de sponsoring van Visit Friesland. We bouwen samen aan een echt Fries evenement. Met deze topwielerwedstrijden laten we de provincie van haar beste kant zien.” aldus organisator Thijs Rondhuis van Courage Events.

 

Sponsorschap

Merk Fryslân ziet in het sponsorschap een unieke kans om Friesland (inter)nationaal op de kaart te zetten. Naast het zichtbaar maken van de iconische Friese Elfsteden en het Friese landschap, nemen de evenementen ook alvast een voorschot op de wielrenambities van Provincie Fryslân. Bouke Kors, merkmanager Visit Friesland: "Friesland beschikt over een van de beste fietsroutenetwerken van Europa. Door deze sponsoring brengen we het unieke netwerk onder de aandacht van onze bewoners en potentiële bezoekers van Fryslân.” De Bloeizone Fryslân Driedaagse heeft zeven plekken in Friesland opgenomen in de route waar wordt gewerkt aan een gezonde omgeving. Hiermee wil de organisatie de Bloeizones in het zonnetje zetten en meer gezonde activiteiten stimuleren.

 

De wedstrijden krijgen zowel regionaal als (inter)nationaal aandacht op televisie. Ze worden van 3 tot en met 6 maart dagelijks live uitgezonden op Omrop Fryslân en ook Eurosport gaat in Nederland en België zowel van de vrouwen- als mannenwedstrijd een samenvatting van 1,5 uur uitzenden.

 

Over de wielrenevenementen

De Visit Friesland Elfsteden Race op 6 maart is de eerste zelfstandige wedstrijd voor mannen op de internationale kalender sinds 2012 in Friesland. Dit jaar is de Visit Friesland Elfsteden Race een UCI 1.2 wedstrijd. De UCI, of Internationale Wielerunie is de internationale organisatie voor wielersport. Deelname bestaat uit de UCI Continental teams en ook opleidingsploegen van de World Tour Teams Jumbo-Visma en Team DSM doen mee. De start en finish zijn in Leeuwarden en de route over 199 kilometer doet alle Friese Elfsteden aan. De Bloeizone Fryslân Tour vindt van 3 t/m 5 maart plaats. Dit is een driedaagse internationale wedstrijd voor vrouwen. Met de deelname van o.a. Trek- Segafredo, Jumbo-Visma en LIV Racing doen teams van internationaal topniveau mee.

Op donderdag 3 maart is de openingstijdrit in Surhuisterveen, vrijdag 4 maart is de etappe Eastermar-Bakkeveen en op zaterdag 5 maart is de finale-etappe in Drachten.

Link: https://elfstedenrace.nl, https://bloeizonefryslantour.nl
Trefwoorden: Sponsor, wielerwedstrijden, fietsroutenetwerk

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/08/22
Exclusief voor leden
Succesvol lichtverhaal weer terug op muren Princessehof
Museum Princesshof gebruikt weer zijn buitenmuren om er een lichtverhaal op te vertellen. De productie Maria Louise was here keert terug en deze keer is het gratis voor het publiek. Een mooie combinatie van museum, erfgoed en het vertellen van een historisch verhaal.
12/08/22
Exclusief voor leden
Zuiderpark vist naar verhalen en ook naar verbeteringen
In het voorjaar van 2023 is het 100 jaar geleden dat officieel het plan voor het Zuiderpark werd goedgekeurd. Dat wordt onder meer gevierd met het verzamelen van verhalen over het park. Tegelijkertijd wil de organisatie horen wat het publiek nog meer wil in het park.
11/08/22
Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.
10/08/22
Hitte: genoeg drinken en blijf uit de zon
Het gaat er op de meeste campings en vakantieparken rustig aan toe. De meeste gasten nemen een langzamer tempo aan als het vakantietijd is. Dat past nu goed bij de mogelijke hittegolf van de komende dagen. Let extra op ouderen en kinderen op het vakantiepark.
05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
01/08/22
Exclusief voor leden
Verschil uitzendkracht en zzp wordt kleiner
Begin juli werden de eerste plannen voor de modernisering van de arbeidsmarkt door het kabinet bekendgemaakt. Daarmee wordt het verschil tussen een zzp'er en een uitzendkracht kleiner, verwacht bank ING. Dat kan tot veranderingen leiden in de horeca, attracties en vakantieparken.
13/07/22
Exclusief voor leden
1 miljoen sociale koekjes voor Landal-gasten
Landal GreenParks gaat op 15 van zijn vakantieparken de allerlekkerste koekjes van De Koekfabriek serveren. In totaal gaat het om ruim 1 miljoen handgemaakte koekjes, die gasten geserveerd krijgen bij hun warme dranken. Er is nog een mogelijk leisure-effect. Het kan ook extra bezoek opleveren aan de drie winkels van De Koekfabriek.
13/07/22
Belgische studenten maken favoriete wandelpaden
VIVES Vakantieland werd vorig jaar enthousiast onthaald door fietsers en wandelaars in West- en Oost-Vlaanderen. Een tweede editie kon daarom niet uitblijven: heel de zomer lang stellen eerstejaarsstudenten toerisme en recreatiemanagement van de hogeschool VIVES hun eigen unieke wandel- of fietstocht voor.