Geplaatst op: 09-02-2022
Auteur: Marc Gerlings

Vacansoleil opent concept Camping Village en wil partners aantrekken

Vacansoleil opent concept Camping Village en wil partners aantrekken
Impressie van de Big Oak (De Waard) die ook dit jaar boekbaar is op de Twee Bruggen.
Vacansoleil opent conceptcamping Vacansoleil Camping Village. In samenwerking met Vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk kan de campinggast zelf ervaren hoe de ultieme beleving op een camping anno 2022 voelt, meent het bedrijf. De camping is meteen het uithangbord voor andere campings die zich kunnen aansluiten op het platform van Vacansoleil.

Vacansoleil introduceert er onder meer de nieuwste De Waard tenten, de nieuwste types stacaravan en safaritent die het komende seizoen te reserveren zijn.
Tijdens de Recreatie Vakbeurs 2021 maakte NRIT een reportage over een aantal opvallende accommodaties en daarbij ook een interview meet De Waard tenten (vanaf 2.28).


Innovatie op de campings

Met de conceptcamping richt Vacansoleil zich op de toekomst. Naast de bekende stacaravans en bungalowtenten wil de vakantieganger immers steeds meer en luxer. "Wij voeren een vernieuwing door op het gebied van accommodaties”, aldus Jan Willem Verschoor van Vacansoleil. "Met de nieuwe zeer luxe tenten van De Waard, stacaravans en safaritenten zetten we in op de wens van onze klanten. Zij willen steeds meer luxe in hun vakantieverblijf op een camping. Hiermee gaan we hen dat bieden”. 

Op de conceptcamping in Nederland zijn de nieuwe accommodaties van Vacansoleil vanaf eind april 2022 te zien en te boeken. "We beginnen op het Nederlandse Vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk om iedereen de mogelijkheden te tonen die wij aanbieden. We gaan stapsgewijs steeds meer van dit soort verblijven aanbieden verspreid over de 19 landen waar wij vertegenwoordigd zijn”, aldus Verschoor.

Vacansoleil wil campings toevoegen

De conceptcampings zijn ook ter inspiratie van eigenaren van campings. Ze kunnen er precies zien hoe de sfeer
en de look & feel van de camping eruit ziet zoals deze is opgezet door Vacansoleil en de camping partner. "Wij zijn een businesspartner van de campings. Door als partners samen te werken verenigen we de kwaliteit en versterken we elkaar. Met onze drukbezochte website zorgen we bovendien voor een hogere bezetting tijdens het gehele seizoen”, zegt Verschoor.

Trend: campingvakantie in de winter

Vacansoleil ziet een groeiende behoefte aan campingvakanties in het najaar en de winter. Steeds meer campings zijn dan ook langer open; ook gedurende de winter. "Daar spelen we op in door heel gericht via onze website campings aan te bieden. Vanzelfsprekend met passende verblijven. Stacaravans voorzien van de juiste isolatie en verwarming bijvoorbeeld en sanitaire voorzieningen die winterproof zijn.”
Trefwoorden: camping, Vacansoleil, innovatie

||| Blogs |||

31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/08/22
Inflatie raakt consument steeds harder
De Nederlandse economie is sterk uit de coronacrisis gekomen bleek twee dagen geleden uit CBS-cijfers over het eerste halfjaar maar CPB waarschuwt nu voor hoge inflatie en dat kan van invloed zijn op de aanschaf van reizen en dagjes uit.
11/08/22
Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.
10/08/22
Hitte: genoeg drinken en blijf uit de zon
Het gaat er op de meeste campings en vakantieparken rustig aan toe. De meeste gasten nemen een langzamer tempo aan als het vakantietijd is. Dat past nu goed bij de mogelijke hittegolf van de komende dagen. Let extra op ouderen en kinderen op het vakantiepark.
08/08/22
Exclusief voor leden
Musicalfilm Het feest van tante Rita gedraaid op Beerze Bulten
Afgelopen voorjaar en zomer werd op camping Beerze Bulten de bioscoopfilm Het Feest van Tante Rita opgenomen. De film gaat in december 2022 in première en de eerste beelden zijn vrijgegeven.
02/08/22
Exclusief voor leden
67.500 reizigers kunnen vliegen vanaf Schiphol in september
Voor de maanden september en oktober 2022 stelt luchthaven Schiphol ook een maximum aantal reizigers per dag vast, na overleg met luchtvaartmaatschappijen. In september geldt er een maximum van 67.500 lokaal vertrekkende reizigers per dag. De herfstvakantie levert een capaciteitsprobleem op.
22/07/22
Veel herhaalbezoek aan Belgische Kust
Wie zijn de vakantiegangers aan de Belgische kust? Wat vinden ze van hun vakantie? Wat voor activiteiten ondernemen ze? En wat levert het op? Provinciaal toeristisch bedrijf Westtoer ondervroeg 10.000 vakantiegangers en vond de antwoorden.
14/07/22
Sterke groei transacties in leisure maar wel donkere wolken boven ondernemers
Rabobank ziet in alle leisuresectoren een sterke stijging van het aantal digitale transacties tot ver boven het niveau van 2019. . Maar er hangen ook donkere wolken boven de sector vanwege teruglopende koopkracht van de consumenten, hogere kosten, de belastingschuld en personeelsproblematiek.
14/07/22
Exclusief voor leden
17% werkenden voelt dwang bereikbaar zijn voor de werkgever
Eén op de zes Nederlanders voelt zich gedwongen om tijdens vakantie bereikbaar te zijn voor werk. 37% heeft er geen problemen mee als de werkgever tijdens de vakantie mailt of belt.