Geplaatst op: 12-01-2022
Auteur: Marc Gerlings

Genomineerden Foodservice Award 2022

Genomineerden Foodservice Award 2022
De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2022’ verkiezing zijn bekend. Twintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. Tijdens deze bijzondere editie, waarbij de meeste deelnemers (gedeeltelijk) gesloten zijn geweest, is er meer dan 21.000 keer gestemd.

De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en wordt voor de vierde keer georganiseerd. De prijzen worden dit jaar uitgereikt in de categorieën: Fastservice, Klassieke Horeca, Leisure, Marktkramen, Snackbars, Speciaalzaken, Thuis eten, To go en Warme Maaltijdberzorging.

Onderscheid platform en fysiek

Tijdens de verkiezing is er een onderscheid gemaakt tussen bezorgplatforms/thuis eten en fysieke foodservice bedrijven. Bestelgemak, kwaliteit en prijs bleken bij de bezorgplatforms/thuis eten categorieën het belangrijkst. Bij de fysieke foodservice bedrijven werd kwaliteit, prijs en assortiment als belangrijk beschouwd.

Bekendmaking van de winnaars

Normaliter zouden de winnaars vandaag bekend worden gemaakt op de Horecava. Aangezien dit door de huidige maatregelen niet door kan gaan, is er een alternatief gezocht en worden de winnaars feestelijk bekendgemaakt op 10 maart 2022. De genomineerden krijgen bericht over de manier waarop dit wordt gedaan. Naast de categoriewinnaars wordt ook de winnaar van de overall titel bekend gemaakt. De overallwinnaar is de categoriewinnaar met het hoogste eindcijfer.

Genomineerden ‘Foodservice Awards 2022’

Op alfabetische volgorde:

Fastservice: Domino’s Pizza, McDonald’s

Klassieke Horeca – Out of Home: Brownies&Downies, La Place

Leisure: Efteling, Landal Greenparks

Marktkramen: De Kaaskoning, ‘t Stoepje

Snackbars: FEBO, Kwalitaria

Speciaalzaken: De Keurslager, Zuivelhoeve

Thuis eten: Allerhande Box, Hello Fresh, Vegan Masters

To Go: Ah to Go, La Place, Starbucks, Subway

Warme maaltijdbezorging: Domino’s Pizza, Kwalitaria
Trefwoorden: food, leisure, horeca, award

||| Blogs |||

13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/22
Beekdaelen-fietsroute het populairst in 2021
In januari is het traditiegetrouw tijd om terug te kijken naar de resultaten van het afgelopen jaar....
17/01/22
Libelle Zomerweek verhuist dit jaar naar Expo Haarlemmermeer
Libelle Zomerweek, al 25 jaar het grootste buitenevenement voor vrouwen, gaat verhuizen naar Expo Ha...
17/01/22
Vroegboekpiek: vijf keer zoveel vroegboekingen dan in 2021
Met de Omikron-variant en een hoog aantal besmettingen in Nederland is het vroegboekseizoen nog niet...
17/01/22
Exclusief voor leden
EZ over regie nemen voor circulaire economie
De overheid moet regie nemen’ een veelgehoorde zin op televisie, in de krant en op sociale media. ...
17/01/22
Exclusief voor leden
Leisurelands beleeft relatief goed jaar 2021
In 2021 bezochten ruim 3,6 miljoen bezoekers de recreatiegebieden van beheerder Leisurelands. Iets minder dan in 2020, toen de teller 4 miljoen bezoekers uitkwam. De daling in bezoekersaantallen is het gevolg van een zomer met aanzienlijk minder zonnige dagen dan in 2020. Toch is Leisurelands blij dat ze in deze tijd van veel binnen zitten een veilige uitvlucht kan bieden aan bezoekers uit de regio.
16/01/22
ING: 2022 nog zwaar jaar voor de horeca
Hoe is het de Nederlandse horeca in 2021 vergaan en wat is het perspectief? ING gaat in haar nieuwste sectorupdate daarop in.
16/01/22
Onderzoek naar belevingswaarde van bomen met Virtual Reality
Wat is volgens de Nederlander de meest attractieve boom voor de leefomgeving? Wageningen Universiteit onderzocht dat met Virtual Reality.
16/01/22
Bioscopen verliezen meer dan helft van bezoek
Bioscopen hebben een historisch slecht jaar achter de rug. Nog slechter dan het al dramatische 2020. Hoe zien de cijfers eruit en hoe reageert de branche?