Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign
De satirische online promotiecampagne ‘Terschelling All-Inclusive’ heeft verrassend de X. Festival Award gewonnen in de categorie ‘Best Digital Marketing Campaign’. Het bleef de favoriete Visit Greenland en VisitDenmark voor.

"Fantastisch voorbeeld hoe je humor in een campagne verwerkt", aldus de jury. "Een prachtig eerbetoon voor de kortlopende maar kernachtige campagne, die met een bescheiden budget tot stand kwam", zegt een opgetogen Isabel Mosk, die in opdracht van de marketingorganisatie TerschellingPartners verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de campagne. 

De kleine bestemming Terschelling was genomineerd met twee toeristische grootmachten als Visit Greenland en VisitDenmark. De bekendmaking was vrijdagavond 10 december aan het slot van het X. Festival, georganiseerd door Digital Tourism Think Tank.



De campagne

In september jl. kreeg Terschellinger Sil landelijke bekendheid met de promotie van de allereerste All-Inclusive vakantie op het Friese waddeneiland. De online campagne scoorde in korte tijd als een dolle op alle social mediakanalen. Het succes werd ook internationaal opgemerkt. In de video spoorde ondernemer en eilander Sil Cupido bezoekers met een vette knipoog aan in het najaar een All-inclusive arrangement naar Terschelling te boeken. De hilarische beelden vol cliché’s leidden naar de onthullende landingspagina Terschellingallinclusive.nl als onderdeel van de website Terschelling.site, met de pay-off: All-inclusive? Terschelling heeft precies wat je zoekt. 

Effect

De reacties waren uitsluitend positief en de campagne genereerde zo’n 5 miljoen impressies. Dit leidde in een tijdbestek van amper vier weken tot 45.000 bezoeken aan de campagnewebsite en bijna 12.000 bezoeken aan het ‘Plan je reis’-gedeelte van Terschelling.site. Het feitelijke bezoek aan Terschelling nam in oktober van dit jaar met 5-10% toe ten opzichte van 2018 t/m 2020. 

Samenwerking

Sherpa’s Stories (Isabel Mosk) was verantwoordelijk voor concept, creatie en strategie, in opdracht van marketingorganisatie TerschellingPartners. De campagne kwam tot stand in samenwerking met:
Commercial concept/video – JWSchram.nl
Website – Bootschap.nl
Design - Concepticus.nl
Online marketing – Redonlinemarketing.nl
Social media – BrandsMatters.nl
Projectleiding – Plus3 (Thomas Sprangers).
Topics:Marketing
Trefwoorden: campagne, online, marketing, communicatie, all inclusive, Wadden

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...