Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Team Convious

Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft  12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital. Market One Capital, MillionMonkeys en FJ Labs hebben zich bij de ronde aangesloten, evenals de reeds bestaande investeerder Capital Mills.

De COVID-19 crisis heeft de digitalisering met drie tot vier jaar versneld, waardoor e-commerce een ‘must-have’ is geworden, in plaats van een ‘nice-to-have’. Vooral de vrijetijdsbranche heeft te lijden gehad onder de lockdowns, aangezien locaties zoals themaparken, dierentuinen, musea en binnenspeeltuinen werden gesloten en tot op vandaag nog steeds moeite hebben om bezoekers aan te trekken.

"Ondanks de grote omvang is de vrijetijdsbranche ver achtergebleven bij de overgang naar moderne, cloud-based platforms", stelt Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious. "We horen vaak van de exploitanten dat legacy-systemen organisaties afremmen en veel tijd kosten, terwijl ze behoefte hebben aan een branchespecifiek product. Met Convious streven we ernaar om aan hun behoeften te voldoen door de best mogelijke ervaring te leveren en ze het tijdperk van digitalisering in te brengen."

Convious helpt ondernemers in de vrijetijdsbranche om hun bezoekers te bereiken, hun ervaring te verbeteren, conversie te verhogen en alle interne operaties te beheren vanuit één enkele plek. Convious verwerkt alle verkooptransacties, waaronder tickets, eten, en zelfs hotelaccommodaties. Het AI-powered platform helpt bezoekers met gepersonaliseerde aanbiedingen, tickets te verkopen tegen dynamische real-time prijzen, een naadloze ervaring te bieden en analyses te maken van de beleving van de gasten. Meer dan 125 bedrijven uit 16 landen, waaronder SnowWorld, Plopsa Group en Looping Group, gebruiken Convious om bezoekers direct via hun eigen kanalen te converteren met betere resultaten: in 2021 verhoogde Convious hun conversieratio met gemiddeld 86%, en de omzet met 201%.

Trefwoorden: dagrecreatie, dagattracties, attractieparken, dierentuinen, musea, cultuur, marketing

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/11/22
Avonturenboerderij Molenwaard werkt samen met Keukenhof
In Keukenhof zijn de tuinmannen druk aan het planten voor seizoen 2023: 5 van de 7 miljoen bloembollen zijn inmiddels geplant. Fien & Teun hielpen samen met een aantal kinderen de tuinmannen een handje. In het voorjaar keert het duo van Avonturenboerderij Molenwaard terug naar Keukenhof tijdens de meivakantie.
24/11/22
Allereerste winteropening Walibi
Voor het eerst in zijn geschiedenis is er een winteropening van attractiepark Walibi. Deze kerstvakantie vindt Bright Nights; Rides & Lights, hét nieuwe winterevenement van Walibi Holland plaats.
15/11/22
Exclusief voor leden
Nederland volgend jaar in recessie, omzet vrijetijdssector -1%
ABN AMRO verwacht dat Nederland volgend jaar in een lichte recessie terecht komt. Dat heeft ook gevolgen voor de leisure die in totaliteit met 1% zal krimpen. En dat na een jaar waar ondernemers hun omzet flink zagen stijgen door een forse inhaalvraag. Maar ook een jaar waar de kosten flink toenamen. Daarnaast krijgen ondernemers ook te maken met een veranderend bestedingsgedrag van consumenten die vanwege fors stijgende prijzen hun koopkracht zien afnemen. Dat schrijven leisure-experts van ABN AMRO in hun nieuwste Sectorprognose Leisure die daarin per deelsector hun omzetverwachting uitspreken.
11/11/22
Exclusief voor leden
Over 10 jaar levert Efteling meer energie op dan het verbruikt
De Efteling wil klimaatneutraal zijn in 2030 en streeft ernaar om klimaatpositief te zijn in 2032. Onlangs plaatste het attractiepark een carportsysteem met 12.000 zonnepanelen op het parkeerterrein.
09/11/22
Exclusief voor leden
Ontluisterend: Dagattracties zagen bezoek halveren in 2021
Het jaar 2021 was evenals 2020 een heel lastig jaar voor de Nederlandse dagattracties. De bezoekersaantallen bleven op een laag niveau door veel beperkende maatregelen vanwege de pandemie. Vooral indoorlocaties hadden het erg lastig. De 30 grootste Nederlandse dagattracties hebben in 2021 tezamen 15,4 miljoen bezoekers getrokken. Dat waren er 53% minder dan in 2019.
07/11/22
Slagharen sluit Wild West Adventure
Attractie- en Avonturenpark Slagharen heeft de darkride Wild West Adventure na 22 jaar gesloten. De attractie krijgt een complete metamorfose. De western-attractie heeft 22 jaar gedraaid maar voldoet qua thematisering en beleving niet meer aan de eisen van de consument.
04/11/22
Pakken zich donkere wolken samen boven de sector?
Na een prima zomer voor veel vrijetijdssectoren pakken donkere wolken zich samen boven de sector. Dat schrijven de experts van ABN Amro in een nieuwe ‘Stand van de leisure’. Ze zien een laag consumentenvertrouwen, naar boven bijgestelde ramingen voor de inflatie, toenemende faillisementen en zorgen over stijgende kosten. Wat betekent dat voor de toekomst?
01/11/22
Exclusief voor leden
Attractiepark Phantasialand verlaagt ticketprijs voor winterperiode
In een tijd, waarin alles steeds duurder wordt, biedt Phantasialand vanaf 30 oktober 2022 nogmaals voordelige tickets voor de periode Wintertraum aan.