Geplaatst op: 17-11-2021
Auteur: Marc Gerlings

Alle Groningse toeristische informatie naar Visitgroningen.nl

Alle Groningse toeristische informatie naar Visitgroningen.nl
Toeristische communicatie wordt gebundeld.
Binnenkort is het toeristische aanbod in de provincie Groningen te vinden op één plek: visitgroningen.nl. De provincie, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en regionale marketingorganisaties gaan intensiever samenwerken op het gebied van toerisme en al het moois van Groningen op één website presenteren. 

De partijen gaan samenwerken om Groningen digitaal op de kaart zetten en het toeristisch aanbod beter online vindbaar te maken voor bezoekers en bewoners. Iedereen die een bezoek brengt aan de provincie Groningen kan straks op visitgroningen.nl zoeken naar de beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen. De vernieuwing van de website moet in maart 2022 klaar zijn. 

Een centrale website heeft voordelen voor de bezoeker en de regio. De bezoeker vindt al het toeristische aanbod straks op één plek en hoeft niet te zoeken in allerlei websites. De bezoekersaantallen op de regiowebsites variëren van 500 tot 7.000 bezoekers per maand. Visitgroningen.nl heeft 80.000 bezoekers per maand. De website scoort bovendien hoog in de zoekresultaten op Google als het gaat om toerisme in Groningen. 

Eigen omgeving op de website

Alle regio’s hebben nu een eigen website met informatie. Die websites worden vervangen door een eigen omgeving in visitgroningen.nl. De website is straks ingedeeld in zeven toeristische regio's: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen en Veenkoloniën. 

Het uitgesproken karakter en "eigen" gevoel dat leeft in elke regio, moet ook terugkomen in het toeristische aanbod. Dat scheelt in websitekosten, trekt veel meer bezoekers en biedt ondernemers kansen om activiteiten te combineren en arrangementen aan te bieden, meldt de provincie Groningen.

Stijl

Alle uitingen en content wordt weergegeven in de huisstijl van "Er gaat niets boven Groningen". Voor iedere regio komt er een verkorte link (bijvoorbeeld visitgroningen.nl/oldambt) om eenvoudig te verspreiden op bijvoorbeeld de camping of in lokale bladen.

Stichting ZO Groningen

Marketing Groningen en marketingorganisaties uit de regio gaan nauw samenwerken. De provincie en gemeenten gaan die samenwerking volgen door regelmatig met alle partijen te overleggen. De regio wordt vertegenwoordigd door stichting Promotie Waddenland, Ondernemersvereniging gemeente Groningen, Marketing Midden-Groningen, Top van Groningen, Stichting Marketing Oldambt en Stichting Promotie Westerwolde. Vanaf 1 januari 2022 gaan de gemeenten Oldambt, Westerwolde, Stadskanaal, Pekela en Veendam over in Stichting ZO Groningen.
Trefwoorden: DMO, toerisme, communicatie, Groningen, samenwerking

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
NIEUWE ROUTES AMSTEL GOLD RACE 365
Vanaf8 april een nieuwe vierde lus toegevoegd aan de bewegwijzerde routes van de Amstel Gold Race 365 dagen peer jaar te fietsen.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
09/04/24
Lakenhal bestaat op 1 mei 150 jaar
Op 1 mei 2024 bestaat Museum De Lakenhal in Leiden 150 jaar: in 1874 werd de oude Laecken-Halle omgedoopt tot stadsmuseum van Leiden en geopend voor het grote publiek.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...