Geplaatst op: 05-11-2021
Auteur: Marc Gerlings

Regiosafari's bij toeristische bedrijven in Noord-Holland

Regiosafari's bij toeristische bedrijven in Noord-Holland
In navolging van het succes van de Regiosafari’s in Alkmaar komt dit gratis evenement nu ook naar de Kop van Noord-Holland en West-Friesland. Ondernemers, beleidsmakers, marketeers, gastheren en -vrouwen uit de vrijetijdssector krijgen deze dag de unieke kans om een kijkje te nemen achter de schermen bij collega-ondernemers in de regio.

De Regiosafari’s zijn opgedeeld in een ochtend- en middagprogramma. Het ochtendprogramma is plenair en is gevuld met presentaties van inspirerende sprekers, de registratie van een NHNEXT livestream en een gesprekstafel met ondernemers en een wethouder.

Drie regio's, drie locaties

Voor elk van de drie regio’s is een bijzondere locatie geselecteerd:
-Woensdag 10 november: het AFAS AZ stadion, Alkmaar
-Dinsdag 16 november: Theater de Kampanje, Den Helder
-Donderdag 25 november: Theaterkerk Hemels, Twisk

Het complete programma inzien en aanmelden is mogelijk via: www.nhn.nl/regiosafari.

Kijkje achter de schermen bij collega-ondernemers

In de middag gaan de deelnemers met de bus ‘op safari’ door de regio. Tijdens de diverse stops die worden gemaakt, is volop gelegenheid voor ontmoetingen. Deelnemers krijgen inzicht in hoe de ondernemer afgelopen jaar heeft beleefd en wat de toekomstplannen zijn. Er wordt een kijkje achter de schermen gegeven bij ondernemers uit de vrijetijdssector uit Noord-Holland Noord. Met als doel te verbinden, informeren en inspireren.

Joost Botman en Miranda van Oostrom, van het Toeristisch Netwerk Regio Alkmaar, begonnen drie jaar geleden met het organiseren van de Regiosafari in de regio Alkmaar. Ook dit jaar gaan zij weer met toeristische collega’s op pad: "Ondernemers in de vrijetijdssector krijgen deze dag een kijkje in de keuken van collega’s. Ze kunnen ervaringen en kennis uitwisselen en iedereen kan elkaar weer eens persoonlijk spreken. Wij hebben er ontzettend veel zin in.”

Géke McNab, projectleider Toerisme & Recreatie bij Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord, vult aan: "Uit gesprekken die we hebben gevoerd met ondernemers in de vrijetijdssector in de Kop van Noord-Holland en West-Friesland kwam naar voren dat ook hier veel behoefte leeft om elkaar te ontmoeten. Juist in deze tijd is het waardevol om samen te komen en ervaringen uit te wisselen, met naaste collega’s maar ook met andere ondernemers en vertegenwoordigers van gemeenten. Samen zetten we de regio’s nog meer op de kaart!”
Trefwoorden: toerisme, bedrijf, collega, kennis

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...