Geplaatst op: 18-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Sunweb behaalt Travellife Certified

Sunweb behaalt Travellife Certified
Reisorganisatie Sunweb Group heeft het Travelife-certificaat in ontvangst mogen nemen. Sunweb Group heeft de hoogste status behaald bij dit duurzaamheidscertificaat, Travelife Certified. Slechts enkele reisorganisaties hebben deze hoogste status bereikt. Sunweb Group vindt dat iedereen een welverdiende vakantie verdient, maar is zich ook terdege bewust van de impact die vakanties met zich mee kunnen brengen. De reisorganisatie streeft ernaar om haar klanten een onvergetelijke vakantie aan te bieden met een minimale impact op het milieu, het klimaat en de lokale bevolking. Mattijs ten Brink, CEO van Sunweb Group, licht toe: “We zijn erg blij met het behalen van het hoogste Travelife-certificaat. De certificering laat zien dat we als reisorganisatie duurzaam toerisme hoog in het vaandel hebben staan en rekening houden met mens, milieu, maatschappij en ook onze partners op de bestemmingen hierin betrekken. We beseffen ons goed dat we nog aan het begin staan van onze duurzaamheidsreis, maar zijn ervan overtuigd dat we een serieus verschil kunnen maken om een betere balans te vinden tussen de positieve effecten van vakanties in het buitenland en de negatieve impact van reizen. We zien het als onze verantwoordelijkheid om het draagvlak voor duurzaam toerisme te vergroten. Samen met onze (internationale) partners, klanten en medewerkers ondernemen we een tal van activiteiten die hieraan bijdragen.” Mr. Naut Kusters, manager van Travelife voor reisorganisaties, vult aan: “Ik ben verheugd te zien dat duurzaamheid in de reissector steeds belangrijker wordt. De erkenning van Sunweb Group inspireert hopelijk andere organisaties in Europa inspireren om dezelfde weg in te slaan.” 255 criteria voor certificering Travelife is een - door de Global Sustainable Tourism Council (GSTC) - internationaal erkend certificeringsprogramma, gespecialiseerd in duurzaam management voor de reisindustrie. Om als reisorganisatie gecertificeerd te worden is Sunweb Group beoordeeld door een onafhankelijke auditor op zo’n 255 punten. Deze criteria hebben onder andere betrekking op het kantoor van de reisorganisatie, het productassortiment en de partners van Sunweb Group.
Trefwoorden: Touroperator, reizen, duurzaam

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...