Geplaatst op: 13-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.  

Opvallend is de kop bij de openingsfoto waarin meteen een 'ja' wordt gevraagd om je vakantieplannen te realiseren. De merknaam ontbreekt op dat niveau. Vragen om de 'ja' is een klassieke schrijftip die vaak bij e-mail en andere campagnes tot conversie leidt. Interessant om te zien of het ook op dit niveau werkt.

Blij? :)

Nog binnen de openingsfoto is de boekingsmodule verwerkt. Een leuke toevoeging is de extra regel met het filter 'wat maakt je blij?', waar je een keuze kunt maken in regio, extra faciliteit en het soort omgeving. Daarna volgt een aanbod van 3 parken. Het blok eronder gaat over thema's die de consument aanspreekt om te ervaren, zoals natuur of water. 

Dat de bijzondere accommodaties nog steeds de aandacht trekken blijkt uit het volgende blok. Hier staan de tiny houses, waterlodges, zwerfhutten en nog meer eigenzinnige accommodaties.

In de afsluiting staan alle provincies maar ook de vakantieperioden waarop gezocht wordt, plus de verwijzingen naar social media. 
Trefwoorden: markering, webdesign, online, mail, conversie, vakantiepark

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/12/21
Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft 12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital.
05/11/21
Online toeristische Wegwijzer voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg stelt gratis haar nieuwe ‘Online Wegwijzer Zuid-Limburg’ - in vaktermen een w...
05/11/21
Regiosafari's bij toeristische bedrijven in Noord-Holland
In navolging van het succes van de Regiosafari’s in Alkmaar komt dit gratis evenement nu ook naar de Kop van Noord-Holland en West-Friesland. Ondernemers, beleidsmakers, marketeers, gastheren en -vrouwen uit de vrijetijdssector krijgen deze dag de unieke kans om een kijkje te nemen achter de schermen bij collega-ondernemers in de regio.
05/11/21
Exclusief voor leden
Met overname Egencia is Expedia aandeelhouder in GBT
De grote zakelijke reisoperator American Express Global Business Travel (GBT) heeft met de overname afgerond van Egencia, het digitale platform voor reismanagement. GBT wil hier graag een digitale voorsprong nemen op de concurrentie. Als onderdeel van de transactie is Expedia Group aandeelhouder van GBT geworden.
05/11/21
Unieke samenwerking in kampeerland: Holland Top Campings gaat samenwerking aan met Ardoer
Samen sta je sterker. Dat is de visie van zowel Ardoer als Holland Top Campings. Mede daarom bundele...
26/10/21
Lancering internationale campagne congresstad Maastricht
Met de oplevering van het nieuwe congrescentrum lanceren Maastricht Convention Bureau en MECC Maastr...
26/10/21
Eerste exemplaar rapport ketenvorming vakantieparken uitgereikt
Tijdens de Praktijkdag Vakantieparken, op 12 oktober in Familie resort PUUR Exloo, reikte de rapport...
19/10/21
Website van Kastelen Stichting vernieuwd
Sinds maandag 18 oktober is de vernieuwde webstsite van de Nederlandse Kastelen Stichting, www.kastelen.nl, online. De verbeteringen vallen vooral in de categorie overzichtelijke informatie. De kastelen zijn bezig met grote thema's waar andere deelsectoren in leisure nog aan moeten beginnen, zoals klimaatadaptatie.