Geplaatst op: 13-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?

Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.  

Opvallend is de kop bij de openingsfoto waarin meteen een 'ja' wordt gevraagd om je vakantieplannen te realiseren. De merknaam ontbreekt op dat niveau. Vragen om de 'ja' is een klassieke schrijftip die vaak bij e-mail en andere campagnes tot conversie leidt. Interessant om te zien of het ook op dit niveau werkt.

Blij? :)

Nog binnen de openingsfoto is de boekingsmodule verwerkt. Een leuke toevoeging is de extra regel met het filter 'wat maakt je blij?', waar je een keuze kunt maken in regio, extra faciliteit en het soort omgeving. Daarna volgt een aanbod van 3 parken. Het blok eronder gaat over thema's die de consument aanspreekt om te ervaren, zoals natuur of water. 

Dat de bijzondere accommodaties nog steeds de aandacht trekken blijkt uit het volgende blok. Hier staan de tiny houses, waterlodges, zwerfhutten en nog meer eigenzinnige accommodaties.

In de afsluiting staan alle provincies maar ook de vakantieperioden waarop gezocht wordt, plus de verwijzingen naar social media. 
Trefwoorden: markering, webdesign, online, mail, conversie, vakantiepark

||| Blogs |||

14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
07/06/21
Bezint eer ge begint!
Bezint eer ge begint!
07/06/21 · Horeca · Guido Aerts | Lees meer
De laatste dertig jaar gaan we in oktober samen met vrienden een lang weekend naar een super leuk ho...
02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/10/21
Fletcher Hotels neemt twee hotels over op Rotterdam The Hague Airport
Fletcher Hotels heeft een overeenstemming bereikt over de overname van twee hotels op de luchthaven ...
15/10/21
Vier maanden Groninger bruggen Noord-Willemskanaal dicht
Alle Groninger bruggen over het Noord-Willemskanaal blijven vanaf maandag 18 oktober 2021 vier maanden dicht voor de recreatievaart. Dit komt door werkzaamheden op en rond het kanaal bij de Julianabrug. Voor de beroepsvaart worden de bruggen wel bediend maar dan met aangepaste tijden.
14/10/21
Provincie werkt mee aan mooie en veilige dijken op trajecten Salmsteke-Schoonhoven en Wijk bij Duurstede-Amerongen
Provincie Utrecht heeft als partner de plannen voor de ontwikkelingen op het dijktraject Salmsteke-S...
14/10/21
Exclusief voor leden
Jorrit Hendriks en Laurens Taekema richten platform Ecohuisje op
Op de website Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe vil...
14/10/21
Exclusief voor leden
Plaatsen valse reviews verboden vanaf 2022
De regels voor online reviews worden fors aangescherpt. “Er is online nog een wereld te winnen als het gaat om het volledig en duidelijk informeren van de consument," meldt minister Blok. Bij recreatie en reizen zijn reviews van groot belang omdat er onderwerpen in staan die een aanbieder niet of anders verwoord.
14/10/21
Verfijning van strategie nodig voor de internationale bezoekerseconomie
Albert Postma (NHL Stenden en betrokken bij kennisinstelling CELTH) mocht bij de Tourism Committtee van de OECD zijn visie geven over de strategieën voor de internationale bezoekerseconomie om uit het dal van de pandemie te klimmen. In Nederland lijkt alles weer richting de strategie ‘business as usual’ te gaan. Internationaal gezien lukt dat niet. De lage vaccinatiegraad is het spaak in het wiel voor de ontwikkeling. Hoe zet je dan wel de strategie op
14/10/21
Bijna 350000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs
Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs,...
13/10/21
Limburg haakt aan op 10.000 km hike Liberation Route
Limburg is volop bezig met de voorbereidingen voor de Liberation Route Europe Hiking Trail, melden de DMO's in Limburg. Mede dankzij een bijdrage van het vfonds, Provincie Limburg en alle Limburgse gemeenten wordt Limburg onderdeel van deze bekende internationale wandelroute. Deze route van maar liefst 10.000 kilometer neemt de wandelaar mee van Londen naar Berlijn in het spoor van de geallieerden tijdens ‘43-‘45.