Geplaatst op: 12-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge

RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge
Heusden.
Uit onderzoek blijkt dat natuur gezond is voor de mens en dat mensen die twee uur per week in de natuur doorbrengen hun leven een hoger cijfer geven. Daarom organiseert IVN voor de derde keer op rij de #2uurnatuur Challenge, met als doel mensen te stimuleren om ook tijdens de donkere herfstmaanden naar buiten te blijven gaan.

Vorig jaar gingen ruim 15.000 mensen deze challenge aan. Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) De Langstraat doet hier in de maand oktober aan mee met exclusieve natuurwandelingen in vestingstad Heusden.  

De stadsgidsen van RBT De Langstraat verzorgen in oktober iedere zaterdagmiddag een natuurwandeling in en rondom de vestingstad Heusden. Wandelend over de wallen, langs haven De Wiel, de heemtuin en door het centrum van Heusden word je gewezen op de geschiedenis van de vesting en alle natuur die verborgen ligt.  

In samenwerking met Debbie Borbála Florale Vormgeving word je onderweg verrast met de nieuwste trend ”Botanisch stoepkrijten”. Debbie is inwoonster van Heusden en deelt haar passie voor groen, planten en de mooiste natuurplekjes graag met de bezoekers van het vestingstadje.
Trefwoorden: challenge, natuur, dmo

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/21
Website van Kastelen Stichting vernieuwd
Sinds maandag 18 oktober is de vernieuwde webstsite van de Nederlandse Kastelen Stichting, www.kastelen.nl, online. De verbeteringen vallen vooral in de categorie overzichtelijke informatie. De kastelen zijn bezig met grote thema's waar andere deelsectoren in leisure nog aan moeten beginnen, zoals klimaatadaptatie.
13/10/21
Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.
12/10/21
RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge
Uit onderzoek blijkt dat natuur gezond is voor de mens en dat mensen die twee uur per week in de natuur doorbrengen hun leven een hoger cijfer geven. Daarom organiseert IVN voor de derde keer op rij de #2uurnatuur Challenge, met als doel mensen te stimuleren om ook tijdens de donkere herfstmaanden naar buiten te blijven gaan.
08/10/21
Nieuw toeristisch magazine voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg start met de ontwikkeling van een nieuw toeristisch magazine voor heel Zuid-Limbu...
07/10/21
Toeristische Infodesk bij Designer Outlet Roermond
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
01/10/21
RED Online Marketing en Blogs4Travel gaan samen verder
Per 1 oktober neemt RED Online Marketing het bedrijf van Richard Otten, Blogs4Travel, over. Beide bedrijven zijn welbekend en actief in de reis- en recreatiebranche.
24/09/21
Digitale toegankelijkheid van de recreatiebranche: anders kijken naar je website
Een ontspannen dagje uit is voor iedereen fijn. Ook voor mensen met een beperking. Dat begint vaak a...
22/09/21
EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt
EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aa...