Geplaatst op: 08-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw toeristisch magazine voor Zuid-Limburg

Zuid-Limburgse gemeenten gaan voor een gezamenlijk magazine

Nieuw toeristisch magazine voor Zuid-Limburg

Visit Zuid-Limburg start met de ontwikkeling van een nieuw toeristisch magazine voor heel Zuid-Limburg. Helemaal in overeenstemming met de visie ‘Bestemming Zuid-Limburg 2030’ en daarmee in opdracht van de Zuid-Limburgse gemeenten. In dit nieuwe magazine maken gasten en inwoners straks kennis met al het unieks dat de regio te bieden heeft aan de hand van ‘de grote verhalen van Zuid-Limburg’. De verhalenvertellers zijn markante inwoners met een passie of deskundigheid. Het doel is om zowel gasten als inwoners met deze verhalen te raken en te verbinden. Zodat ze zelf op ontdekking gaan naar (on)bekende plekken in de hele regio, langer blijven en vaker terugkomen. Het magazine verschijnt rond Pasen 2022 in een oplage van minimaal 100.000 exemplaren. Direct na verschijning begint een ondersteunende communicatiecampagne. 

 

Bestemming Zuid-Limburg 2030

Zuid-Limburg is al jarenlang een populaire vakantiebestemming voor gasten uit binnen- en buitenland. En, net zo belangrijk: is ook voor de eigen bewoners een geliefde recreatieomgeving. Reden te meer voor de Provincie Limburg, de 16 Zuid-Limburgse gemeenten, Maastricht Marketing en Visit Zuid-Limburg om zich in te zetten voor een duurzame ontwikkeling van het toerisme in de regio. Een ontwikkeling die aansluit bij de wensen van gasten, inwoners, ondernemers en bij de omgeving. 

 

Verleiden en beleven

Dit resulteerde uiteindelijk in de Visie Vrijetijdseconomie ‘Bestemming Zuid-Limburg 2030’, met een strategie die is gebaseerd op 5 pijlers: kwaliteit, verleiden, beleven, vernieuwing en ondernemerschap. Met een sterke regionale samenwerking in de vrijetijdseconomie als belangrijke voorwaarde. Passend bij de pijlers verleiden en beleven, hebben alle Zuid-Limburgse gemeenten, Maastricht Marketing en Visit Zuid-Limburg nu de handen ineengeslagen om het nieuwe magazine te maken.

 

De grote verhalen van Zuid-Limburg

De grote verhalen wortelen in het landschap en de cultuur van Zuid-Limburg. Ze zijn het DNA van de regio. Ze zijn dus ‘sterk onderscheidend’ en ‘niet kopieerbaar’ door andere bestemmingen. Ons unieke DNA is een breed pakket dat geassocieerd wordt met begrippen als krijt, heuvels, wijn, mijnen, het Katholieke en het Romeinse verleden. En met de Euregionale ligging die maakt dat in de beleving de grenzen met België en Duitsland vervagen.  ‘De verhalen’ zijn dan ook de leidraad om de regio te ontwikkelen, te ontsluiten en vervolgens te promoten. 

 

Het magazine

De voorbereidingen voor het magazine zijn in volle gang. Het magazine verschijnt in 2022 rond Pasen 2022, de traditionele start van het toeristische seizoen. Dan begint ook een gerichte communicatiecampagne, om de verhalen in het magazine ook in meerdere fases van de klantreis in te zetten. De kanalen van Maastricht Marketing en Visit Zuid-Limburg worden hier volop voor ingezet.  

 

 

Trefwoorden: Magazine, toeristisch magazine

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...